Toplam 15 sonuçtan 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: Ingilizce okutmanlik

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    33
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    9

    Ingilizce okutmanlik

    İngilizce okutmanlık sınavına giren arkadaşlar,sizlere yazılı sınavda ne tür sorular soruldu ve mülakat yapılıyor mu?şimdiden teşekkürler

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    158
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    14
    Daha önce bu forumda EKİCİEBRU tarafından paylaşılmıştı. Tekrardan yazıyorum:

    AKSARAY UNIVERSITY:
    (Sınavda 5 adet soru vardı.Bunları 3 ve 2şerli olmak üzere 2 gruba ayırmışlar. İlk gruptaki 3 sorunun hepsini, ikinci gruptaki 2 sorudan ise istediğimiz bir tanesini cevaplamamız istendi.)
    İlk gruptaki 3 soru:
    1. What are the main components of a typical lesson?
    2. What is Communicative Language Teaching and what is the role of students' native language in CLT?
    3. Explain the Silent Way.
    İkinci gruptaki 2 soru (bir tanesi seçilip o soru cevaplanacaktı.) :
    1. List the tecniques of teaching vocabulary.
    2. List the features of a good coursebook.

    HARRAN UNIVERSITY:1. what are the advantages of communıcatıve language teachıng over audıolıngualısm?
    2. what do you use as a prereadıng actıvıty for a unıversıty englısh class? (bu soruyu tam hatırlamıyorum ama bunu benzerdı)
    3. descrıbe the features of a good coursebook.

    KARABÜK UNIVERSITY:1: Explaim Modernısm and gıve at least 3 modernıdst poets as example.
    2: DIscuss Victorıian Perıod wıth 3 authors and theır works.
    3:What are the adventages and disadventages of Cognitive Approach ın a second/foreıgn language.
    4: How would you teach subjects of 'USed to' and 'Be used to' for ınternedıate level unıversity students.

    SELÇUK UNIVERSITY:
    1: Why do you want to be an Englısh teacher and sizce Selcuk Unıversıtesıne ne gıbı yararlarınız olacak?
    2: bır tane Cognıtıve ve bır tane de Behavıorısm ıle ılgılı olan teachıng methodları karsılastırark acıklayınız.
    3: Which method would you use ın a MultıCultural class
    4:whıch method do you thınk ıs a new method?

    AFYON KOCATEPE UNIVERSITY:
    1)"how to teach 'learn to learn' to the Ss?",
    2)"how to teach speaking to the uni Ss?",
    3)"why approaches, not methods?"

    NİĞDE UNIVERSITY:
    1. What are the qualities of a good language teacher? Which qualities do you have?
    2. What are the stages of teaching reading?
    3. Explain the influences of contextualization on grammar and vocabulary.
    4. How would you motivate an unmotivated student?
    5. What is the influence of correction on a speaking activity?
    Bu üniv.de 5 soru soruldu. Aksaray'dan farklı olarak Niğde'de tüm soruları cevaplamamız istendi. Aksaray'da 5'te 4 cevaplanacaktı.

    DUMLUPINAR UNIVERSITY:
    1) ingilizce öğretiminde kullanılan methodlardan biri hakkında essay yazın dediler
    2) bir de close test ve bir kaç gramer sorusu vardı. yıllardan 2006'ydı

    BALIKESIR UNIVERSITY:
    1)erkek egemen toplum düzeninde kadınların durumunu anlatan okuduğunuz bir oyun,şiir veya kitap yazınız idi.
    2)diğer bi soru, bireysel farklılıkların dil öğretiminde önemi,
    3)diğeri de proje-tabanlı öğrenmenin iyi yönlerini tartış idi.

    RIZE UNIVERSITY:
    “curriculum and syllabus"

    METU:
    Ben bugüne dek iki yerin ( Biri ODTÜ ) mülakatına gittim. ODTÜ'de hiç alan sorusu yoktu. Tüm sorular neden ODTÜ, neden okutmanlık gibi şeyler üzerinden soruldu. Ama ODTÜ'ye göre çok daha alt düzey üniversitenin mülakatında da tam aksine hep bilgi sorusu vardı, o kadar ki phonetics bile soruldu. ( iki sözcüğün fonetik alfabe ile yazılışlarını tahtaya yaz dendi, tüm adaylara sorulmuş. )

    Yani hepsi aynı olacak diye bir şey yok ama artık sınav yazılı yapılacağı ve Ardahan'da uygulanan ilk yazılı sınav seçmeli yani ucu açık sorular olacağını sanmıyorum.(Misal, yukarıdaki 5 sorudan 4’ünü yanıtlayınız.) O yüzden classroom language, CLT, young-adult learners gibi şeyler çıkar diye düşünüyorum ve kendim de bu konuları gözden geçireceğim sınavdan önce.

    ARDAHAN UNIVERSITY:
    1)Communicative Method hakkında bir soru vardı.
    2)edebiyatın dil öğretiminde nasıl kullanılacağı hakkında bi soru vardı
    3)bir de dersin anlatım aşamaları hakkında bi soru vardı warm up falan hatırladığım kadarıyla.

    ISTANBUL TECHNICAL UNIVERSITY:
    -3 sayfalik sinavdi oncelikle native speaker bi parca okudu ve daha sonra sinav kagitlari dagitildi. bu parcayla ilgili 2 sayfadan olusan 30 puanlik soru vardi.
    -70 puanlik bolumdede 7 soru vardi ve ogretrmenlik sinif yonetimi hakkinda yorum sorulari vardi. sorular cokta zorlayici deildi yani herkesin cvp verebilecegi genel sorulardi
    -mulakata grup halinde alindik mudur kendisi girdi cok tatli bi bayandi. mulakat deil turkce sohbet oldu. ben sadece sizi tanimak icin burdayim yuzzyuze agirlamak istedim dedi.

    KARATAY UNIVERSITY:
    bir essay yazdirdilar, konusu modern ing ogretim yontemlerini goze alarak sizin ing ogretmenlerinizle kendinizi kiyasladiginizda neler yapar, neleri yapmazdiniz, niye, nicin? gib bir essaydi.
    yine karatayda ama baska bir gruptaki bir arkadasa akdeniz ikliminde yazlar sicak ve kuru, kislar ilik yagisli gecer nasil dersiniz demisler..birde konyanin insani ile kendi sehrinin insani karsilastir misin demisler..

    ZONGULDAK KARAELMAS UNIVERSITY:
    orasi biraz kalabalikti 4 farkli mulakat odasi vardi, benim grup metodoloji sorup durmuslar, bana geldiginde de laf comeniusa geldi, orayla burayi karsilastirma, onlarin kullandikalri yontemlere geldi en sonunda da bana, almanyada siniflar multi culti ve cok cesitli ogrenciler var, turkiyede kultur bakimindan olmsada seviye bakimindan farkli siniflar oluyor, oyle bir sinifta ogretmen olsan nasil ders planlardin demisler..

    NOTE:
    -methodlar hakkında en az bir soru sorarlar ve bundan sonraki sınavlar içinde ucu açık sorular bolca olur bence ama tabii kimin nasıl yapaağı belli olmuyor belkide senin dediğin gibi test yaparlar nasip kısmat Gitmeden önce bir tek CLT'yi gözden geçirmiştim. Çok işe yaradı!!!

    -benim girdigim sene okutmanlık sınavı 2 asamalıydı. once yazılı bir bilim sınavı yapılıyordu. sonra yazılı sınavı gecenler mulakata alınıyordu. mulakatta bana dil egitimine dair tek bir soru dahi sormadılar. genellikle karakterim ile ilgili sorular gelmisti. sonradan ogrendim ki, bilgi konusunda umduklarından daha iyiymisim, o yuzden mulakatta sadece karakterime yonelik sorular sormuslar. benden sonra sınava giren kisiye ise bir yıgın dil bilim sorusu sormuslardı. kisiden kisiye sorular degisebiliyor neticede

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    33
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    9
    çoookk teşekkür ederim.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    158
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    14
    Rica ederim. Özel mi devlet mi düşünüyorsunuz?

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    33
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    9
    devlet istiyorum ama alesle başım dertte bu dönem ales puanları bizim bölümde çok yüksekti.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    33
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    9
    arkadaslar özel üniversitelerde ingilizce okutmanlık için yapılan mülakatlarda ne gibi sorular soruluyor biliyor musunuz?teşekkürler

  7. #7
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Mesajlar
    104
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    13
    Alıntı candem isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    devlet istiyorum ama alesle başım dertte bu dönem ales puanları bizim bölümde çok yüksekti.
    kaç puandı yardımcı olabilir misiniz

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    975
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    25
    özel üniversite ile devlet üniversitesinde okutman olmanın ne gibi farkları var?

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1,240
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    21
    O sınavları yapan bir kişi olarak, ALES ve KPDS'den 90 üstü not almaya bakın derim. O kadar çok başvuru oluyor ki, mecburen başvuranların %10-15'ini sınava çağırıyorlar. Deneyimli olmanız, üniversitenin olduğu kent küçükse orada yaşayıp yaşayamayacağınızı soruyorlar, çünkü memuriyet kadrosu olmak üniversiteler için zor. İmam kadrosu var, ama hoca kadrosu yok ne yazık ki. Siz bir yıl sonra sıkılıp gidince yerinize kadro alamıyorlar, sınav açamıyorlar.
    Ben şahsen ODTÜ, Boğaziçi vb. mezunu olamaktan çok İngilizceye hakimiyetine, kişiliğine, olgunluğuna, çalışılabilirliliğine, ne denli özverili olabileceğine, daha önce ne işler yaptığına bakarım. Örneğin, bir takım kültürel çalışmaları olmuş mu, mesela enstrüman çalıyor mu, ne tür kitaplar okuyor. Bir derneğe üye mi, ona bakarım. Bunlar Batı'da aranan özellikler.

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    33
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    9
    [QUOTE=zümrüdüanka1;1100172]kaç puandı yardımcı olabilir misiniz[/Q


    çoğu kişinin ales puanı 85 üstü ve 90 lardaydı ve o yüzden bizim bölümden ales çok yüksekti

  11. #11
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Yaş
    28
    Mesajlar
    145
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    15
    yani buradan da anlaşıldığı gibi. tutarsızlık her yerde olduğu gibi üniversitelerin eleman alımlarında d amevcut. birisi ismini yaz derken diğeri linguistics soruyor bir diğeri türkçe mülakat yaparken diğeri semantics e takılıyor falan filan.

  12. #12
    Üyelik tarihi
    Sep 2011
    Mesajlar
    3,998
    Teşekkür / Beğenme
    Blog Başlıkları
    4
    Rep Gücü
    45
    Alıntı Phoebe isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    yani buradan da anlaşıldığı gibi. tutarsızlık her yerde olduğu gibi üniversitelerin eleman alımlarında d amevcut. birisi ismini yaz derken diğeri linguistics soruyor bir diğeri türkçe mülakat yaparken diğeri semantics e takılıyor falan filan.
    Katılmakla birlikte tebrik ediyorum, güzel bir sonuç çıkardınız.

  13. #13
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesajlar
    35
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    12
    Arkadaşlar, 1-2 haftaya kadar mütercim tercümanlıktan mezun oluyorum. Merak ettiğim, part time öğretim görevliliği için yüksek lisans şart mı? bir de başvuracağım okul, bunun için ilan vermese de cv ile okula başvuru yapabiliyor muyum? diyelim ki part time hoca oldum, sonra yüksek lisansa başlayıp araştırma görevlisi olabiliyor muyum? Şimdiden teşekkürler.

  14. #14
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Yaş
    30
    Mesajlar
    1,637
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    25
    Eğer okutmanlığı kastediyorsanız şöyle söyleyeyim:

    Yabancı dil okutmanlığında yüksek lisans şartı yoktur. Ancak üniversite tercih sebebi olarak belirleyebilir.
    Başvuracağınız okula YÖK'ün internet sayfasındaki Akademik Kadro İlanları başlığından ulaşabilirsiniz.
    Çalışmaya başladıktan sonra yüksek lisans yapma durumu, çalıştığınız okula göre değişir. Ders programlarının uyup uymamasına dikkat edilir.



  15. #15
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Mesajlar
    93
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı bsdilman isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    O sınavları yapan bir kişi olarak, ALES ve KPDS'den 90 üstü not almaya bakın derim. O kadar çok başvuru oluyor ki, mecburen başvuranların %10-15'ini sınava çağırıyorlar. Deneyimli olmanız, üniversitenin olduğu kent küçükse orada yaşayıp yaşayamayacağınızı soruyorlar, çünkü memuriyet kadrosu olmak üniversiteler için zor. İmam kadrosu var, ama hoca kadrosu yok ne yazık ki. Siz bir yıl sonra sıkılıp gidince yerinize kadro alamıyorlar, sınav açamıyorlar.
    Ben şahsen ODTÜ, Boğaziçi vb. mezunu olamaktan çok İngilizceye hakimiyetine, kişiliğine, olgunluğuna, çalışılabilirliliğine, ne denli özverili olabileceğine, daha önce ne işler yaptığına bakarım. Örneğin, bir takım kültürel çalışmaları olmuş mu, mesela enstrüman çalıyor mu, ne tür kitaplar okuyor. Bir derneğe üye mi, ona bakarım. Bunlar Batı'da aranan özellikler.
    Sayn Hocam, yaş sınırı var mı peki?

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Benzer Konular

  1. ingilizce altyazılı ingilizce filmler..
    Konuyu Açan: zülalim, Forum: Genel İngilizce / Genel Konular.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj : 06-01-14, 01:36
  2. 5 günde ingilizce 10 günde ingilizce sacmalıkları
    Konuyu Açan: bayzin, Forum: Genel EĞİTİM-ÖĞRETİM Konuları.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj : 07-08-13, 00:13
  3. 4dk'lık ingilizce video için ingilizce altyazı desteği
    Konuyu Açan: comandante, Forum: Genel İngilizce / Genel Konular.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj : 21-12-10, 00:50
  4. Kto karatay üniversitesi okutmanlik sinavi hakkinda
    Konuyu Açan: ersincebeci, Forum: KPDS Forumu.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 22-05-10, 03:35
  5. ingilizce alt yazılı ingilizce video nerde bulurum yardım
    Konuyu Açan: a_dogan_, Forum: LYS-5 Kaynak Paylaşım Bölümü.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 27-08-09, 12:57

Bu Konu İçin Etiketler

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •