Toplam 5 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 3 4 ... SonuncuSonuncu
Toplam 82 sonuçtan 1 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: 9 Eylül Üniversitesi / Mütercim Tercümanlık

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    44
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19

    Question 9 Eylül Üniversitesi / Mütercim Tercümanlık

    9 Eylül Üniversitesi Mütercim Tercümanlık Bölümü hakkında bilgi almak istiyorum. Bilgi sahibi arkadaşlar, hocalarımız yardımcı olursa çok sevinirim Şimdiden teşekkürler.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    24
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Mrb dostum ben bu bölümdeyim.Yardımcı olabilirim sana. Öncelikle ingilizce ve almancadan iki sene hazırlık okuma var ama ingilizce muafiyet sınavına girip de geçersen sadece almanca hazırlık okursun.Bölüme başladığın zaman iki dilde de çok iyi olman gerek.Almancadam korkma 6 ay da 3 seviye atlattı hocalar bize.Sormak istediğin varsa cevaplarım

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Yaş
    28
    Mesajlar
    1,562
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    34
    İyi günler sn Ahaskin,

    Bölümünüz olan Mütter.'in en çok memnun olduğunuz yönleri nelerdir? Dersler nasıl işleniyor? Bir bir anlatabilirsiniz, hepsini okuyabilirim, söz veriyorum Eğitim kalitesi hakkında gözlemledikleriniz nelerdir? Bilgi vermek ister misiniz?

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    24
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Mrb hikmetselim hocalardan çok memnundum hepside almanyada yaşamış insanlar çok profesyoneller alman hocamız bile vardı dersler tekdüze gitmiyor konuşma yapıyoz dinleme yapıyoz gramerde görüyoz kelimede öğreniyoz aktiviteler bol çok zevkli dersler hocaların da sohbeti iyi öğrenciyi arkadaş olarak da görüyorlar sene sonunda sunum da yaptık bir ünlüyü almanca olarak tanıttık hazırlık da ben hiç sıkıntı çekmedim finalsiz geçtim hatta tabi çalışarak eğer zora gelirim dersen yaz bu bölümü bu arada üniversitenin kampüsü ve dış görünüşünden pek bişi bekleme ilk görüşte hayal kırıklığına uğratıyo ama izmir çok güzel sırf izmir için bile değer ama üniversitenin pek bir albenisi yok eğitimi güzel ama başka varsa soracakların severek cevaplarımbazı öğrenciler sevmiyo deü yü sırf dış görünüşünden merkeze uzak oluşundan kampüslerin çok dağınık olmasından ama bunları gözardı ederim dersen sen bilirsin

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    6,262
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    84
    Tınaztepe kampüsü çok mu kötü ?
    Arkadaşlarım düşünüyorlar burayı yazmayı ama kampüs hakkında pek iyi şeyler yok kafamızda.

    Yerinden dolayı gidip görmeye de üşeniyoruz İzmir'de oturmamıza rağmen..

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    582
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Ben de 9Eylül Mütter düşünüyorum. Şu çift diploma olayını tam olarak anlatır mısınız ?
    Çift diplomalı olduğunu söylemişti biri ama nasıl oluyor vs hiç bi bilgim yok. Bir de İngilizce hazırlık muaflık sınavı için bu yaz bi hazırlık vs yapmalımıyım, yoksa zaten mevcut olan bilgilerimle girsem geçebilir miyim?
    Konu için teşekürler

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Jun 2010
    Mesajlar
    14
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    14
    ben de dokuz eylulde okudum ama bızım donemımızde mutercım tercumanlığa daha öğrenci alınmıyordu yoksa cok ıstemıstım gencler değerlendırım derım

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Jun 2010
    Mesajlar
    14
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    14
    Ayrıca tınaztepe kampusu kotu değıl yerı sehırden uzak bu eksısı kabul edıyorum, ama bına hersey cok yenı ve guzel, ayrıca kampuste cok guzel bır kutuphane var fen edebıyat fakultesıne bes dakıka uzaklıkta

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    24
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Kampüsün eksileri bucanın dışında olması ama çok değil buca heykele yürüyerek 20 dakikada varabiliyorsun kampüs çok yeni olduğu için bazı şeyler yerine oturmamış binalar yeni kampüste binalardan başka bişey yok ağaçlar şu an için fazla değil ağaçlandırma var ama gelecek senelerde çok daha güzel olacaktır kampüs konak a 1 saat uzaklıkta arkadaşın dediği gibi kütüphanesi çok güzel hatta türkiyenin en büyük kütüphanesi olduğunu duymuştum kafeler çok az fakültelerin içinde kantin gibiler ilk sene 9 çeşmeler kampüsünde olcaksınız orası daha yakın merkeze ama o kampüs çok eski binalar çok eski çevre düzeni yokçift diploma konusunda çeşitli söylentiler var ama ösymnin klavuzunda şu yazıyo:"Bu programda iki yabancı dille(İngilizce-Almanca) eğitim yapılmaktadır.Öğrencilerin ingilizce ve almanca muafiyet sınavına girmeleri gerekmektedir.Her iki sınavı başaran öğrenciler doğrudan lisans eğitimine başlayabilirler.Muafiyet sınavını veremeyen öğrenciler ise ingilizce için 1 yıl, almanca için 1 yıl, her iki dilden muaf olamayan öğrenciler ise ingilizce ve almanca olmak üzere toplam 2 yıl hazırlık okuyacaklardır.Bu sürede hazırlık eğitimini başaramayanların kaydı silinir. Lisans eğitimine başlayan öğrencilere 4 yıllık 2 dilli program uygulanır ve Mütercim-tercümanlık alanında iki dilde diploma verilir." hazırlık muafiyet sınavı lys' ye göre biraz farklı kelime bilmek gerek gramer biraz geri planda ama onada çalışın 80 alan geçiyo tercümanlıkta 70 alan kalıyo eylülde yeniden sınava giriyosun ilk sene almanca hazırlık okuyosun okuma kompozisyon test bölümleri vardı yanlış hatırlamıyorsam başka sorusu olan varmı

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesajlar
    98
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    15
    Konak'a 1 saat mi ??!!!! E İzmir-Aydın 1 saat yahu =) Bu kadar mı kopuk şehirden... Bölümün adı ve hayal ettirdikleri güzel. Keşke İstanbul'da olsaymış.

  11. #11
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    44
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Uzaklık sorun değil zaten doğma büyüme İzmir'de yaşıyorum Ama okulun eğitimi hakkında daha çok bilgiye ihtiyacım var özellikle hazırlık değil de 4 yıllık süreç hakkında. Bir de şöyle bi duyum aldım diğer okullar (Boğaziçi,İstanbul vb) 9 Eylül'den kolay kolay yatay geçiş için öğrenci bile almıyormuş bu yüzden 9 Eylül de burnunun dikine gidip klasik eğitime devam ediyormuş.Erasmus'u da geçen sene başlamış. Yatay geçiş yapmak istediğimden değil ama diğer okullarca sayılmayan bi okul olarak görülmesi hoşuma gitmedi. 9 Eylül'ü çok istiyorum ama işte kafamı karıştırdı birileri

  12. #12
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Yaş
    25
    Mesajlar
    102
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    21
    diyelim 2dilden de hazırlığı atlayamadık 2sene boyunca ing ve alm aynı anda mı okuyoruz yoksa bi sene ing bi sene alm hazırlık mı okunuyo?

  13. #13
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    6,262
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    84
    Alıntı karabasan isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    diyelim 2dilden de hazırlığı atlayamadık 2sene boyunca ing ve alm aynı anda mı okuyoruz yoksa bi sene ing bi sene alm hazırlık mı okunuyo?
    Alıntı ahaskin isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    .Muafiyet sınavını veremeyen öğrenciler ise ingilizce için 1 yıl, almanca için 1 yıl, her iki dilden muaf olamayan öğrenciler ise ingilizce ve almanca olmak üzere toplam 2 yıl hazırlık okuyacaklardır.Bu sürede hazırlık eğitimini başaramayanların kaydı silinir.
    ............

  14. #14
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    24
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Alıntı oznYSL isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Konak'a 1 saat mi ??!!!! E İzmir-Aydın 1 saat yahu =) Bu kadar mı kopuk şehirden... Bölümün adı ve hayal ettirdikleri güzel. Keşke İstanbul'da olsaymış.
    izmirde heryer birbirine uzak dostum balçova buca 1 buçuk saat sürüyo buca bornova 1 saat 15 dakika trafik yoğun ve uzak ilçeler orda ilçeler arası ulaşım var mahalleler arası yok şehir çok büyük olduğu için ingilizce ve almancadan ayrı ayrı hazırlık okunuyor 1 sene almanca ve eğer geçemezsen ingilizce okunuyor diğer üniversitelerim kabul görmemesi bölümün 2 dilli olması yani % 50 ingilizce % 50 almanca olduğundan diğer üniversiteler % 100 ingilizce hem bizim bölümün avantajı var iki dilde tercüman oluyosun diğerleri tek ama ilerde işe alırken insanlar hangi dilleri bildiğini soracaklar mesela bir istanbul üniversitesinden mezun biri ve 9 eylülden mezun birini alırken üniversiteye bakmayıp bu almancada biliyor diyo 9 eylüllüyü alırlar bence

  15. #15
    Üyelik tarihi
    Mar 2007
    Mesajlar
    148
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    21
    Arkadaşlar bölümün 3. sınıfa geçen öğrencisiyim.

    Sorun. Sorularınızı, tek tek ama

    KeineLust burada mısın hala!?

  16. #16
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    6,262
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    84
    Alıntı Vladimir isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bölümün 3. sınıfa geçen öğrencisiyim.

    Sorun. Sorularınızı, tek tek ama

    KeineLust burada mısın hala!?
    Kampüs bir öğrencinin üniversite hayallerini karşılayamayacak gibi mi ?
    Sadece çift diploma için gitmek de zor geliyor.
    En azından 5 koca yıl geçecek orda ..

  17. #17
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    582
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Alıntı Vladimir isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bölümün 3. sınıfa geçen öğrencisiyim.

    Sorun. Sorularınızı, tek tek ama

    KeineLust burada mısın hala!?
    malesef haaala burdayım Vladimir. Off haala çok karışık kafam.
    Peki son soru olarak İstanbul Üniv. ingilizce Mütter mi Yoksa Dokuz eylül mü desem, beni döver misin? (zira bu sorularımdan dolayı kendime pat küt girişesim geldi )

  18. #18
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesajlar
    98
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    15
    - Çatır çatır ana dil seviyesine çıkaran bir ALM-İNG eğitimi var mı?
    - İzmir'de kalıp her gün okula git gel yorar mı?
    - Boş geçen ders, bilgisiz, yeni hocalar var mı?
    - İstanbul'da ing terc kazanabilecekken sırf ALMANCA DA var diye İzmir'e gitmek mantıklı mı? İyi ki gelmişim dedirtir mi 9 Eylül? Yoksa KOSKOCA İST ÜNİ. dururken 9 Eylül'e mi gidilirmiş mi demek lazım?

    =))

  19. #19
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Mesajlar
    582
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Alıntı oznYSL isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    - Çatır çatır ana dil seviyesine çıkaran bir ALM-İNG eğitimi var mı?
    - İzmir'de kalıp her gün okula git gel yorar mı?
    - Boş geçen ders, bilgisiz, yeni hocalar var mı?
    - İstanbul'da ing terc kazanabilecekken sırf ALMANCA DA var diye İzmir'e gitmek mantıklı mı? İyi ki gelmişim dedirtir mi 9 Eylül? Yoksa KOSKOCA İST ÜNİ. dururken 9 Eylül'e mi gidilirmiş mi demek lazım?

    =))
    Aynen.
    Tercüman olmaya bir nevi başlamışsın

  20. #20
    Üyelik tarihi
    Jun 2010
    Yaş
    27
    Mesajlar
    151
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    15
    Alıntı oznYSL isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    - Çatır çatır ana dil seviyesine çıkaran bir ALM-İNG eğitimi var mı?
    - İzmir'de kalıp her gün okula git gel yorar mı?
    - Boş geçen ders, bilgisiz, yeni hocalar var mı?
    - İstanbul'da ing terc kazanabilecekken sırf ALMANCA DA var diye İzmir'e gitmek mantıklı mı? İyi ki gelmişim dedirtir mi 9 Eylül? Yoksa KOSKOCA İST ÜNİ. dururken 9 Eylül'e mi gidilirmiş mi demek lazım?

    =))
    sorular güzel cevapları bekliyoruz

Toplam 5 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 3 4 ... SonuncuSonuncu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Benzer Konular

  1. Dokuz Eylül Mütercim Tercümanlık Kazananlar!Nerdesiniz?
    Konuyu Açan: ahaskin, Forum: dilFORUM'la Tanışma.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 18-08-09, 19:41
  2. Dokuz eylül üniversitesi mütercim tercümanlık
    Konuyu Açan: MYDMR, Forum: Fakülte/Bölüm Tanıtımları.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj : 17-08-09, 18:24
  3. 9 eylül mütercim tercümanlık yazanlar buraya
    Konuyu Açan: aykız18, Forum: LYS-5 Forumu.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 07-08-09, 21:18
  4. Çankaya Üniversitesi Mütercim Tercümanlık Bölümü burs drumu?
    Konuyu Açan: rosemaryy, Forum: dilFORUM'la Tanışma.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj : 28-07-09, 15:34

Bu Konu İçin Etiketler

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •