Toplam 9 sonuçtan 1 ile 9 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: İngilizce Öğretmenliği sıralamaları neden düşük?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Dec 2018
    Mesajlar
    29
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    2

    Question İngilizce Öğretmenliği sıralamaları neden düşük?

    Tercih dönemine girdik sayılır. Benim hedefim tercümanlık. Fakat ODTÜ, Hacettepe gibi hatırı sayılır üniversitelerin ing. öğretmenlik bölümlerinin sıralamalarının neden bu kadar düşük olduğu merakımı cezbetmiş durumda. Ben sanırdım ki bu ülkede memurluk denince akan sular durur. Dolayısıyla sıralama da tepelere oynar. Halbuki öğretmenlik atamalarında bu kadar açığın ve en iyi üniversitelere bile girmenin bu denli kolay olmasına rağmen bu bölümlere pek rağbet gösterilmiyor gibi duruyor. Sizce bunun sebebi nedir?

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Jul 2019
    Mesajlar
    8
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    1
    Dil bölümlerinde formasyon alınarak da öğretmen olabilme şansı olduğundan olabilir. Sonuçta, eğitim açısından dil bölümleri daha cazip gelirken aynı zamanda hem öğretmen olma hem de başka alanlara yönelme açısından da bir avantaj sağlama durumunda.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Jul 2019
    Mesajlar
    10
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    1
    Formasyon tamamen kalktı diye biliyorum bu sene itibariyle. Bu sene bir yığılma olması olası?

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Dec 2018
    Mesajlar
    29
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    2
    Alıntı zkngkdnz isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Formasyon tamamen kalktı diye biliyorum bu sene itibariyle. Bu sene bir yığılma olması olası?
    Formasyonun kalktığı ile ilgili bir haber bulamadım fakat eğer formasyon kalkarsa yığılmadan çok açılma meydana gelmez mi? Artık öğretmen olmak daha kolay olacağına göre?

    Alıntı clytemnestra isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Dil bölümlerinde formasyon alınarak da öğretmen olabilme şansı olduğundan olabilir. Sonuçta, eğitim açısından dil bölümleri daha cazip gelirken aynı zamanda hem öğretmen olma hem de başka alanlara yönelme açısından da bir avantaj sağlama durumunda.
    O halde şöyle diyebilir miyiz: İngilizce öğretmenliği bölümlerinde verilen eğitimin yetersiz oluşundan dolayı insanlar diğer bölümlere kaymakta ve isteyenin formasyon alarak kolayca öğretmen olabilmesi de direkt olarak bu bölümü okumanın verdiği avantajı düşürmekte?


  5. #5
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Mesajlar
    116
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    6
    Millet öğretmenliğe sadece devlette yapılacak memurluk olarak bakıyor (öyle olmadığı halde). Devletin de memur alımında üniversite ayrımı yapacak şansı olmadığına göre iyi üniversitede öğretmenlik okumak gereksiz olarak görülüyor. Bir de çok iyi bir üniversiteye giren öğretmenliği beğenmemeye başlıyor, yani "ben Boğaziçi kazandım niye öğretmen olayım, daha kazançlı , prestijli işler yaparım" diye düşünüyorlar (Bu düşüncede olanların da çoğu sonradan öğretmen olmak zorunda kalıyor ) Olay diğer bölümlerde formasyon olmasıyla açıklanamaz, çünkü Boun dilbilimde mesela formasyon olmadığı halde sıralaması öğretmenlikten daha yüksek. Eğitimin yetersizliği veya kalitesiyle de açıklanamaz, çünkü elmalarla armutlar kıyaslanmaz zaten. Yani öğretmenlik eğitimi yerine bir ton edebiyat eğitimi veya çeviri eğitimi alınca mı eğitim yeterli olacak, ya da neye yeterli olacak? Öğretmenlik yapmak için edebiyat veya çeviri eğitimi yetmez (yetseydi formasyona gerek kalmazdı), o meslekler yapılacaksa da öğretmenliğin eğitimi yetmez.

  6. Teşekkür akagi bu mesaj için teşekkür etti.
  7. #6
    Üyelik tarihi
    Apr 2017
    Mesajlar
    11
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    5
    Ben bahsettiğiniz durumun kağıtta öyle olduğunu düşünüyorum. Yani sıralamalar evet, düşüyor her sene ama bu bölümlere rağbet gösterilmemesi gibi bir durum söz konusu değil, aslına bakarsanız değişen bir şey olduğunu da düşünmüyorum. Her sene muhteşem netlerle kötü sıralama yapmış öğrencilerin yakınmalarını dinliyoruz bu forumda hepinizin malumu. Kendi alanınızdan 75+ netle 7000. olup bu üniversiteleri tercih etmek durumunda kalmanız esasında bu bölümlerin sıralamalarının nitelik olarak düştüğünü de, takdir edersiniz ki bu üniversitelerin rağbet görmediğini de, öğrenci başarı sıralamaları açısından kalitesiz eğitim vereceğini de göstermez.
    Türkiye'deki dil öğrencileri tarafından İngilizce Öğretmenliği bölümüne geliştirilmiş 'belli' bir tutum var, sizin de 'memurluğa' indirgemenizden de anlaşılacağı üzere. Bu yanlışın farkına ne zaman varılacak asıl önemli olan bu. Kesinlikle kimse öğretmenlik düşünmek, istemeyerek okumak zorunda değil. Fakat bence her dil öğrencisinin şunu biliyor olması gerekir, İngilizce öğretme noktasında bu ülkede çok ciddi kemikleşmiş yanlışlar var ve bunların layıkıyla icabına bakmak da siz de takdir edersiniz ki Atom Mühendislerine düşmeyecek.

  8. Teşekkür akagi bu mesaj için teşekkür etti.
  9. #7
    Üyelik tarihi
    Jul 2019
    Mesajlar
    8
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    1
    Alıntı akagi isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    O halde şöyle diyebilir miyiz: İngilizce öğretmenliği bölümlerinde verilen eğitimin yetersiz oluşundan dolayı insanlar diğer bölümlere kaymakta ve isteyenin formasyon alarak kolayca öğretmen olabilmesi de direkt olarak bu bölümü okumanın verdiği avantajı düşürmekte?
    Öğretmenlik bölümlerindeki eğitimin yetersiz olduğu değildi aslında bahsettiğim. Örneğin; dil edebiyat bölümlerine göre daha mesleğe yönelik, düz ve okuyana pek hareket alanı tanımayan ve hatta bazılarına göre "sıkıcı" bir eğitim söz konusu. Sırf bu yüzden öğretmenlik bölümünü bırakıp dil edebiyat bölümüne geçiş yapan arkadaşlarım var. Fakat avantaj açısından bahsettiğim şey aynen sizin söylediğiniz gibi. Formasyon alarak öğretme olabilme şansının olması bu bölümlerde, eğitim tarzı ve içeriğinin de yukarıda bahsettiğim öğretmenlik eğitiminden çok daha farklı olması, öğretmenliğe olan ilgiyi azaltıyor olabilir.

  10. Teşekkür akagi bu mesaj için teşekkür etti.
  11. #8
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Mesajlar
    116
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    6
    Alıntı clytemnestra isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Öğretmenlik bölümlerindeki eğitimin yetersiz olduğu değildi aslında bahsettiğim. Örneğin; dil edebiyat bölümlerine göre daha mesleğe yönelik, düz ve okuyana pek hareket alanı tanımayan ve hatta bazılarına göre "sıkıcı" bir eğitim söz konusu. Sırf bu yüzden öğretmenlik bölümünü bırakıp dil edebiyat bölümüne geçiş yapan arkadaşlarım var. Fakat avantaj açısından bahsettiğim şey aynen sizin söylediğiniz gibi. Formasyon alarak öğretme olabilme şansının olması bu bölümlerde, eğitim tarzı ve içeriğinin de yukarıda bahsettiğim öğretmenlik eğitiminden çok daha farklı olması, öğretmenliğe olan ilgiyi azaltıyor olabilir.
    Bu kişiye göre değişir. Benim Boğaziçi İDE'de iki sene okuyup bırakarak FLED'e geçiş yapan arkadaşım var, memnun verdiği karardan. "Somut bir şey yoktu ortada, sınavda iki üç sayfa essay yazıp hocaya beğendiremiyorum" diyordu. Mesleğe yönelik eğitim almayacaksam niye üniversite okuyorum diye de düşünebilir birisi. Ama, bunlar zaten bilinçli kişilerin düşünme şekli, genelde öğretmen olmayayım da ne olursa olsun diyenler çoğunlukta.

  12. Teşekkür akagi bu mesaj için teşekkür etti.
  13. #9
    Üyelik tarihi
    Dec 2018
    Mesajlar
    29
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    2
    Lütfedip verdiğiniz cevaplar için hepinize çok teşekkür ederim yoluma ışık oldunuz. Artık kafamda başka bir soru var onu da hallettim mi atacağım artık üzerimden bu tercih yükünü.

    http://www.dilforum.com/forum/showth...%9CTERC%C4%B0M

  14. Teşekkür clytemnestra bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme clytemnestra bu mesajı beğendi.

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •