Toplam 3 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 3 SonuncuSonuncu
Toplam 45 sonuçtan 1 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: Dilde Sıralamaya Neden Güven Olmaz (Soru-Cevap)

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10

    Thumbs up Dilde Sıralamaya Neden Güven Olmaz (Soru-Cevap)

    Cevaplar ''[ANALİZ]Puanlar 2014 İçin Düşecek, Sıralama Belirsiz Diyorum'' konusunda sorulan sorulara binaen verilmiştir. Bu konuyu anlamak açısından önemli olduğunu düşündüğüm için o konuda kaynamasını istemedim cevapların.





    1. Soru: Dilde Sıralamaya güven olur mu?

    Arkadaşlar bakın çok net bir örnek vereyim anlamanız açısından dilde neden sıralamaya bakılmayacağına: İstanbul Üniversitesi Mütercim Tercümanlık bölümü yıllara göre sırasıyla(puan-sıralama) 485-1240 487-1720 485-655 şeklinde alım yapmıştır.
    Örneğin, sınavın zorluğunda yalnızca küçük farklar olacağı varsayıldığında, dilde 485 üzeri yapacak 600 kişi olsun. İstanbul her zaman aslında bu ilk 600 kişiden kontenjanı kadar kişiyi alır. Fakat sıralamada, yıllara göre sayıları değişmekle birlikte, alan dışından gelen bir sürü ögrenci bulunur. Bu yüzden puanı sabit fakat sıralaması sürekli değişkendir. İstanbul Müt. Ter. bölümü ve daha iyi puan isteyen hiçbir bölümün kontenjanının da boş kalmadığını düşünürseniz, puanların üç yıl üst üste neredeyse birebir gelmesi de zaten bu üç yıl boyunca ilk 2000'e girebilecek insanlar açısından sınavın eşit zorlukta yapılmış oldugu tezimi kanıtlar. Demem o ki ''puanı boşver, sıralamaya bak sen sıralamaya, bir yıl zor olur 400 puan x üniversitesine sokar seni, öteki yıl kolay olur, o x üniversitesine giremezsin aynı puanla'' durumu dilde geçerli değildir. Sınav bu yıl benim de savunduğum gibi daha zordu fakat yine de söylediklerimden ötürü sıralama bize bir anlam ifade edemez. Sıralama oturmuş bölümlerde sonuç verir ki tercih hocamdan duyduğum kadarıyla son dönemlerde o bölümlerde de sıkıntı çıkıyormuş. Dil her yıl belli belirsiz sayılarda alan dışından ögrenci alır arkadaşlar unutmayın.





    2. Soru: Öyleyse neden Marmara Üniversitesi gibi, Ödtü gibi üniversitelerin öğretmenlik bölümünde son iki yılda sıralamalar birbirine yakındır?

    Herkesin anlaması açısından detaylı bir cevap vermek ve İstanbul Müt. Ter. bölümünün aslında sizin dediğiniz gibi absürd bir örnek olmadığını göstermek için şöyle bir açıklama yapayım;
    Yıl sırasına göre (puan-sıralama):

    498-704 509-695 517-82 ODTÜ (İngilizce Öğr.)
    484-1310 494-1330 501-265 Hacettepe Üniversitesi (İngilizce Öğr.)
    466-2380 478-2430 481-775 Marmara (İngilizce Öğr.)
    485-1240 487-1720 485-655 İstanbul Üniversitesi (Mütercim Ter.)

    Gördüğümüz gibi 3. yılda çok ileride bir sıralama olsa da, son iki yılda Mavibst'in bahsettiği gibi öğretmenlik bölümlerimizin sıralaması açısından bir stabillik göze çarpıyor.
    Bu sadece bir illuzyondur. Gözden kaçırılan şudur ki, tercümanlıkta puanlar yıllara göre sabit ilerlemiştir fakat öğretmenlik bölümünde 10 puanlık değişimler vardır son yılda.
    Siz o eksik 10 puanı eklerseniz eğer, muhtemelen Hacettepe ve Marmara için 500 kişiden biraz daha fazla, Ödtü için 500 kişiden biraz daha az bir artı sıralamayla karşılaşırsınız.
    Görüldüğü üzere o yıl içerisinde bu durum öğretmenlik alanına özel yaşanmıştır. Ayrıca, örneğin son yıla baktığınız vakit, 484 üzeri almış yani Hacettepe'nin kapattıgı puan ve üzeri almış üniversitelerin kontenjanlarını toplarsanız, değil 1200'e, 600'e zor yaklaşırsınız.
    Sonuçta yine bir oturmuşluk yoktur, yine sıralama içerisinde her yıl olduğu gibi belli belirsiz dağılmış ''alan dışı'' insanlar vardır. Dolayısıyla siz ne alan dışılar burayı belli belirsiz etkilemedi diyebilirsiniz, ne de bakın iki yıl üst üste sıralamalar denk geldi ama diğer bölümlerde puanlar sabit olmasına rağmen bu bölümde değil, ama sıralamaya güvenebiliriz, diyebilirsiniz. Çünkü diğer bölümlerde puanlar sabit veya sabite yakınsa ki öyle, sınavın o sene daha zor olmasından kaynaklı bir genel 10 puanlık düşüşten söz edemezsiniz. Bu düşüş, sebebini bilmiyor olmakla birlikte, öğretmenlik bölümüne özel olarak o yılın nazarında yaşanmıştır.





    İleri sürülen düşünce:
    Her sene sınava giren jenerasyonun kapasitesi, sınav sorularının zorluğu, testteki bölümlerin kendilerine göre zor, kolaylık ilişkisi gibi etkenler puanları çok etkiler. Fakat seneler arasındaki sıralama az etkilenir.

    Neden yanlış
    1.
    Her sene sınava giren jenerasyonun kapasitesi sınavı az etkiler. Her sene giren jenerasyon farkli bir eğitimden geçirilmiş ve ayrı bir tür denilebilecek kadar farklı bir zihin kapasitesine sahip insanlardan oluşmaz. Bunu söyleyebiliyorum çünkü örneğin 2013 LYS-5 ve 2012 LYS-5 elimizde ve bu iki sınavı karşılaştırıp analiz edebiliyoruz. Ben bizzat ettim. Bölümler kendi aralarında çok ufak farklılıklar göstermekle beraber sınavlar aşağı yukarı aynıdır. Bir öğretmeninize danıştığınız vakit de sınavları ölçücülükleri açısından karşılaştıran öğretmen de aynılarını söyler, nitekim benim başka öğretmenlere de danışmışlığım var. İsimleri değişmiş ortalama zekaları birbirlerine yakın olan öğrenci gruplarının iki sınavdan da aynı puanları alıyor olması bunu çok net önümüze koyar. Jenerasyon asla büyük farklar yaratmaz. Güvendiğiniz tercihci hocalarınıza danışın.
    2. İstanbul Üniversitesi Mütercim Tercümanlık örneğinde olduğu gibi, yıllar arası maksimum puan değişim 2 puandır fakat sıralama farkı 500’dür. İlk 2000 sıralamasında 2 puan sizi, o da eğer uç noktalardaysanız, bir üniversite ileriye ancak taşıyabilecekken, 500 sıralama sizi 6 üniversite ileri taşır. Bu da zaten aslında sıralamanın nasıl güvenilmez, gerçekçi sonuçları vermeyen ve içi alan dışı insanlarla doldurulabilecek bir parametre olduğunu, puanın ise, sınavların birbirlerine yakın hazırlanma konusundaki başarısı dolayısıyla nasıl isabetli ve seçiçi olduğunu ortaya çok net bir şekilde koyar.





    İleri sürülen düşünce: Katılıyorum, siralamalarin stabil olmamasının tek sebebi kontenjan değişimleri ve formasyon kaynaklı tercih yonelimleridir. Alandisi ayrımı ( katsayı) kalkali zaten epey bi sure oldugu için siralamalara güvenmek lazim.

    Neden yanlış
    Sıralamaların stabil olmamasının tek sebebi kontenjan değişimleri olsaydı eğer, sıralamalarla dogru oranlılı olarak puanların da stabil olmaması gerekirdi. Daha doğrusu puan ile sıralamanın eş zamanlı hareketi söz konusu olurdu. Kontenjan ve formasyonu ilgilendiren değişimler sıralamayı etkilerse puanı da etkilemek zorundadır. Sıralamaların uçuk, puanların sabit oluşuna açıklama getirmemekle birlikte ileri sürdüğünüz şey zaten durumu alakader edebilecek bir açıklama değildir ki kontenjen dediğiniz şey, bahsettiğimiz sıralamalar için, genelde 0 bazen de 6-7 gibi rakamlara varan değişiklikler göstermiştir. Bunların 500 gibi bir sıralama farklılığına yol açma mümükünatı nedir sizce? Ki formasyonun genel anlamda puanları ve sıralamaları değiştirdiği aşikardır fakat dediğim gibi doğru orantılı değişimden farklı, çarpık bir değişime yol açması için hiçbir sebep yoktur.

    Formasyondan birebir etkilenecek bir bölümden örnek vereyim;
    Hacettepe Üniversitesi İDE bölümü yıllara göre sırasıyla(puan-sıralama): 448-3700 449-4740 448-2225
    2012-2013 döneminden bir öğrenci olduğumu hayal edelim. Geçen senenin puanları ve sıralamalarının yayınlandığı klavuza baktığımda istediğim bölümün sıralamasının 2225 oldugunu, puanının ise 448 olduğunu gördüm. Benim puanım 455 ve sıralamam 4000. ‘Eyvah! Puanım tutuyor ama demekki sınav bu sene kolaymış... Baksana puanım daha yüksek sıralamam yarı yarıya.. Tüh...’’ diyen arkadaşımız, yanıldı. Tüm yıllar için bu metodu uygularsanız, ya açıkta kaldınız ya da gidebileceğinizin altındaki üniversiteye yerleştiniz... Hayalimizde tabi...





    3. Soru: X Üniversitesi bahsettiğiniz mantığa uymayan bir grafik çizmiş. Bu durumda bütün yazılanlar geçersiz mi?

    Öncelikle şunu söyleyeyim. Yazdıklarım her üniversitenin her bölümü hakkında tutarlı açıklamalar oluştursa bile bu yazdıklarımın tamamen doğru olduğunu göstermez. Bilmediğim birsürü faktör olduğuna inanıyorum. Bazılarını burada beni eleştirenlerden öğrenmeyi umuyorum. X Üniversitesinin açıklamalarıma uymayan grafikler çizmesi hesaba katmadığım şeyler de olduğunu açıkça gösterir. Çoğu üniversite için geçerli olsaydı, açıklamalarım komple geçerliliğini yitirirdi.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Jun 2014
    Yaş
    21
    Mesajlar
    64
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    6
    İyi de zaten tercih için puan gereksiz sayı topluluklarından ibaret. Her sene sınava giren jenerasyonun kapasitesi - sınav sorularının zorluğu - testteki bölümlerin kendilerine göre zor - kolaylık ilişkisi gibi olaylar tepetaklak edebiliyor puanları. Sıralamaya güven olmamasının tek sebebi sayısalcıların ygs'yi bizden çok üstün yapıp dil sınavına girmeleri. Böylece kendilerini ilk 1.000 içinde bulabiliyorlar rahatlıkla. Ve bu bölümdışı arkadaşların tercih yapmama durumuna göre sıralamada ufak oynamalar oluyor ki bu devlet üniversitelerinde epey azdır. Ygs zor olursa bu bölümdışı arkadaşlar ygsden çok yüksek yapamayıp kendilerini ilk 1.000 potasında bulamıyorlar. Yine sıralamalarda ufak oynamalar oluyor.

  3. Teşekkür logicache bu mesaj için teşekkür etti.
  4. #3
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Mesajlar
    28
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    0
    arkadaslar yardım edın dil 1 sıralamam 29891 lerde hangi üni ler gelir hangi bölümler gelır ne yapmaalıyım yardımmmmmmmmm

  5. Beğenmeme TRIN304 bu mesajı beğenmedi.
  6. #4
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı TRIN304 isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de zaten tercih için puan gereksiz sayı topluluklarından ibaret. Her sene sınava giren jenerasyonun kapasitesi - sınav sorularının zorluğu - testteki bölümlerin kendilerine göre zor - kolaylık ilişkisi gibi olaylar tepetaklak edebiliyor puanları. Sıralamaya güven olmamasının tek sebebi sayısalcıların ygs'yi bizden çok üstün yapıp dil sınavına girmeleri. Böylece kendilerini ilk 1.000 içinde bulabiliyorlar rahatlıkla. Ve bu bölümdışı arkadaşların tercih yapmama durumuna göre sıralamada ufak oynamalar oluyor ki bu devlet üniversitelerinde epey azdır. Ygs zor olursa bu bölümdışı arkadaşlar ygsden çok yüksek yapamayıp kendilerini ilk 1.000 potasında bulamıyorlar. Yine sıralamalarda ufak oynamalar oluyor.
    TRIN304, savunduğunuz görüşe verdiğim cevabı ana mesaja ekledim.

  7. Beğenme TRIN304 bu mesajı beğendi.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  8. #5
    Üyelik tarihi
    Nov 2012
    Yaş
    21
    Mesajlar
    193
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı kubra_b isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar yardım edın dil 1 sıralamam 29891 lerde hangi üni ler gelir hangi bölümler gelır ne yapmaalıyım yardımmmmmmmmm
    Bilmiyorum düşünür müsün ama ingilizcede ısrarlıysan özel üniversitelerin %50 burslu ingiliz dili ve edebiyatı bölümü gelebilir. Sıralamaların düşme ihtimali olduğu için trakya üni. almanca öğretmenliği yazabilirsin.

  9. Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  10. #6
    Üyelik tarihi
    Jul 2014
    Mesajlar
    10
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    6
    Analizine katılmadığımı öncelikle belirteyim. Aç kafayla da tartışamıyorum ama bir konuda görüşünü merak ettim.

    2157 sıralama, 461 puan ile hangi üniversitenin gelebileceğini düşünüyorsun en yüksek?

  11. Teşekkür logicache bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  12. #7
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı p.schwarz isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Analizine katılmadığımı öncelikle belirteyim. Aç kafayla da tartışamıyorum ama bir konuda görüşünü merak ettim.

    2157 sıralama, 461 puan ile hangi üniversitenin gelebileceğini düşünüyorsun en yüksek?
    Özel olarak ilgilendiğiniz bir dil-1 alanı mevcut mu acaba?

  13. Beğenmeme anarxia, MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  14. #8
    Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Mesajlar
    65
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    11
    merhaba logicache, özel mesaj attım görebildiniz mi acaba?

  15. Beğenme logicache bu mesajı beğendi.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  16. #9
    Üyelik tarihi
    Jun 2014
    Mesajlar
    43
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    0
    Merhaba puanım 321 sıralamam 18465,sizce Hacettepe Fransızca Mütercim Tercümanlık gelme durumu nedir,en çok istediğim bölüm.

  17. Beğenmeme anarxia, MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  18. #10
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı magicflute isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba logicache, özel mesaj attım görebildiniz mi acaba?
    Merhabalar. Cevapladım fakat cevap gelmedi mi acaba?

  19. Beğenmeme anarxia, MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  20. #11
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı brave10 isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba puanım 321 sıralamam 18465,sizce Hacettepe Fransızca Mütercim Tercümanlık gelme durumu nedir,en çok istediğim bölüm.
    Sorunuz banaysa eğer, malesef bahsettiğiniz puanlara hakim değilim...

  21. Beğenmeme anarxia, MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  22. #12
    Üyelik tarihi
    Jun 2014
    Mesajlar
    176
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    17.742 sıralamayla abant izzet baysal mütercim tercümanlık gelir mi?

  23. Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  24. #13
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Mesajlar
    123
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    8
    Son yıllarda sıralamalardaki oynamanın kendine göre sebepleri var. Eğitim fakültelerinde 2. öğretimin kaldırılması, formasyonun kaldırılması, alan dışılarında dil sınavına girebilmesi gibi sebeplerden her bölümde oynamalar oldu. Sırf alandışıların tercih yapmaması değil, dediğim gibi formasyon, 2. öğretim meselelerinden önceki yıllarda tercih yapmayanlarda oldu istediği bölüme girememekten dolayı. Sonra formasyon geri geldi bu sefer yine bazı oynamalar oldu çok yüksek olmasada. Bana göre özellikle ilk 1000-1500lerden 9000lere kadar temel olan sıralamaya bakmak yoksa ben şuan okuduğum Akdeniz üni.nin yanından bile geçemezdim tercihlerde puana göre hareket etseydim.

  25. Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  26. #14
    Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Mesajlar
    65
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    11
    Alıntı logicache isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Cevapladım fakat cevap gelmedi mi acaba?
    Evet gördüm. Fakat posta kutunuz dolu olduğu için cevaplayamadım. Çok teşekkür ederim

  27. Teşekkür logicache bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme logicache bu mesajı beğendi.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  28. #15
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Yaş
    30
    Mesajlar
    204
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    17
    Alıntı FreeLiorn isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Son yıllarda sıralamalardaki oynamanın kendine göre sebepleri var. Eğitim fakültelerinde 2. öğretimin kaldırılması, formasyonun kaldırılması, alan dışılarında dil sınavına girebilmesi gibi sebeplerden her bölümde oynamalar oldu. Sırf alandışıların tercih yapmaması değil, dediğim gibi formasyon, 2. öğretim meselelerinden önceki yıllarda tercih yapmayanlarda oldu istediği bölüme girememekten dolayı. Sonra formasyon geri geldi bu sefer yine bazı oynamalar oldu çok yüksek olmasada. Bana göre özellikle ilk 1000-1500lerden sonra temel olan sıralamaya bakmak yoksa ben şuan okuduğum Akdeniz üni.nin yanından bile geçemezdim tercihlerde puana göre hareket etseydim.
    Katılıyorum, siralamalarin stabil olmamasının tek sebebi kontenjan değişimleri ve formasyon kaynaklı tercih yonelimleridir. Alandisi ayrımı ( katsayı) kalkali zaten epey bi sure oldugu için siralamalara güvenmek lazim. Özellikle ilk 5000 içinde tercih yapacaklar, ragbet goren kontenjanlari alt alta topladiklarinda kendi yerlerini uc aşağı bes yukarı kestirebilirler. Sadece biraz kafa patlatmak lazım. Emin olamadigim tek husus fazladan sınava giren15-20 binlik kesimin eşit olarak dağılıp dagilmadigi sorusu

  29. Teşekkür logicache bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  30. #16
    Üyelik tarihi
    Jun 2014
    Yaş
    21
    Mesajlar
    187
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    Alıntı dorlion isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, siralamalarin stabil olmamasının tek sebebi kontenjan değişimleri ve formasyon kaynaklı tercih yonelimleridir. Alandisi ayrımı ( katsayı) kalkali zaten epey bi sure oldugu için siralamalara güvenmek lazim. Özellikle ilk 5000 içinde tercih yapacaklar, ragbet goren kontenjanlari alt alta topladiklarinda kendi yerlerini uc aşağı bes yukarı kestirebilirler. Sadece biraz kafa patlatmak lazım. Emin olamadigim tek husus fazladan sınava giren15-20 binlik kesimin eşit olarak dağılıp dagilmadigi sorusu
    bir sorum olacak hacettepe ing öğretmenliğinin 396 olan ek puanlı başarı sırasının 412'ye yani 16 kişi kadar düşme olasılığını sizce ne kadar düşünüyorsunuz ?

  31. Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  32. #17
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Mesajlar
    123
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    8
    Alıntı dorlion isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, siralamalarin stabil olmamasının tek sebebi kontenjan değişimleri ve formasyon kaynaklı tercih yonelimleridir. Alandisi ayrımı ( katsayı) kalkali zaten epey bi sure oldugu için siralamalara güvenmek lazim. Özellikle ilk 5000 içinde tercih yapacaklar, ragbet goren kontenjanlari alt alta topladiklarinda kendi yerlerini uc aşağı bes yukarı kestirebilirler. Sadece biraz kafa patlatmak lazım. Emin olamadigim tek husus fazladan sınava giren15-20 binlik kesimin eşit olarak dağılıp dagilmadigi sorusu
    Belli bi kolej eğitimi almış, iyi bi yabancı dil eğitimi görmüş topluluk var ki zaten onlarda 2 senedir sıralamanın üst kısımlarında yer alıyolar. Geriye kalan kısmında mantıken dil öğrencilerinin genel olarak altında kalması gerekiyo çünkü onlar zaten sınavın yarısında çıkan tipler, mutlaka farketmişsinizdir onları. En azından 8000-9000lere kadar öyle çok fazla bi oynama olmaz diye düşünüyorum. Puanlarda da bölümden bölüme değişim olabilir çünkü baktığımda örneğin geçen sene 350 puanla 10binlerde olan birisi bu sene 370-380 puanla 12binlerde falan oalbiliyo. Belli bi yere kadar az çok sabit olur ama sıralaması düşük diyebilceğimiz bu 8000-9000lerden sonrada daha büyük oynamalar olur mu olur belli olmaz.

  33. Teşekkür logicache bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  34. #18
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı FreeLiorn isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Son yıllarda sıralamalardaki oynamanın kendine göre sebepleri var. Eğitim fakültelerinde 2. öğretimin kaldırılması, formasyonun kaldırılması, alan dışılarında dil sınavına girebilmesi gibi sebeplerden her bölümde oynamalar oldu. Sırf alandışıların tercih yapmaması değil, dediğim gibi formasyon, 2. öğretim meselelerinden önceki yıllarda tercih yapmayanlarda oldu istediği bölüme girememekten dolayı. Sonra formasyon geri geldi bu sefer yine bazı oynamalar oldu çok yüksek olmasada. Bana göre özellikle ilk 1000-1500lerden 9000lere kadar temel olan sıralamaya bakmak yoksa ben şuan okuduğum Akdeniz üni.nin yanından bile geçemezdim tercihlerde puana göre hareket etseydim.

    Alıntı dorlion isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, siralamalarin stabil olmamasının tek sebebi kontenjan değişimleri ve formasyon kaynaklı tercih yonelimleridir. Alandisi ayrımı ( katsayı) kalkali zaten epey bi sure oldugu için siralamalara güvenmek lazim. Özellikle ilk 5000 içinde tercih yapacaklar, ragbet goren kontenjanlari alt alta topladiklarinda kendi yerlerini uc aşağı bes yukarı kestirebilirler. Sadece biraz kafa patlatmak lazım. Emin olamadigim tek husus fazladan sınava giren15-20 binlik kesimin eşit olarak dağılıp dagilmadigi sorusu

    FreeLiorn ve dorlion, savunduğunuz görüşe verdiğim cevabı ana mesaja ekledim.

  35. Teşekkür dorlion bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenmeme anarxia, MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  36. #19
    Üyelik tarihi
    Jul 2014
    Mesajlar
    10
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    6
    Alıntı logicache isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Özel olarak ilgilendiğiniz bir dil-1 alanı mevcut mu acaba?
    İngilizce Öğretmenliği veya Mütercim-Tercümanlık (İngilizce).

    Teşekkürler.

  37. Teşekkür logicache bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenmeme MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
  38. #20
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    21
    Mesajlar
    318
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    10
    Alıntı p.schwarz isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    İngilizce Öğretmenliği veya Mütercim-Tercümanlık (İngilizce).

    Teşekkürler.
    Mütercim tercümanlık için maksimum Beykent Üniversitesi %100 bursu, İngilizce öğretmenliği için ise Marmara Üniversitesi olabileceğini düşünüyorum.

  39. Beğenmeme anarxia, MANWITHTHEHEX bu mesajı beğenmedi.
Toplam 3 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 3 SonuncuSonuncu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •