Toplam 3 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 3 SonuncuSonuncu
Toplam 51 sonuçtan 1 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: LYS-5 Hatırlatma Notları

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Feb 2014
    Mesajlar
    1,256
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    20

    LYS-5 Hatırlatma Notları

    Arkadaşlar sınava malum çok kısa bir süre kaldı, çok basit şeyleri dilin nankörlüğünden bazen unutabiliyoruz, bu konu altında küçük küçük hatırlatmalar yaparsak hepimiz için çok iyi olur.Ben ilk olarak bi kaç tane ile başlıyorum.

    1-Olumsuz anlam taşıyan zarflar cümle başında yer alırsa cümlenin devrik yapıya dönüştürülmesi zorunludur.

    Seldom/Rarely/Hardly ever does Engin drive as he hates getting stuck in the traffic jam.


    2-Been in yapısında giden kişi hala orda oluyor/ been to da gidip dönmüş.


    Meral has been in India for a couple of months. ( hala orda )
    Meral has been to India.(gidip gelmiş)

    3-That of / Those of, cümlede daha önce bahsedilmiş bir ismi ya da isimleri nitelerken kullanılır.İsim
    tekilse that of, çoğulsa those of deriz.

    The menswear industry may never rival that of womenswear.

    How do molecules of a polar compound differ from those of nonpolar compoun?


    4-If lerin devriklerinde not olumsuzluk eki özneden sonra gelir.

    Were Deniz not a careful person,he wouldn't have seen the hole on the pavement.
    Were Demet not to have a sore throat, she would eat an ice cream


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Nov 2013
    Mesajlar
    162
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    8
    1-But for :.... olmasa , ...olmasaydı anlamlarındadır.Kendisinden sonra SVO almaz .NP, NC, yada Ving alır.

    But for my teacher's help, i wasnt able to pass the exam.

    2-Unless istisnai durumları ifade eder.Ve cümlenin diğer bir ifadesi sorularını çözerken unless'li cümleye eş olacak şıklarda only if'i aramalıyız.(aklımıza direk if..not şeklinde gelmesin.bkz els'den bir örnek)

    Unless they comply with the rules ,they wont be allowed back into the club.
    They can go to the club once more ,but only if they obey the rulse .

    3-No matter kendisinden sonra mutlaka bir question word alır (no matter how )ve bu durumda regardless of ,however gibi yapılarla aynı anlama gelir.

    4-for the first time + V2
    this is the first time +have/has V3

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Mesajlar
    1,121
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    20
    a-İki olumlu cümle ,bir öğeleri hariç,aynı anlamı taşıyorsa,ikinci cümlenin sonuna too eklenir.Too cümleye de,da anlamı katar.

    They have a pet dog at home.They have a cat too.
    He raises sheep on his farm .He raises chickens too.

    Bu durum iki olumsuz cümle için söz konusuysa,ikinci cümlenin sonuna either eklenir.

    They don't keep birds at home.They don't keep fish either.
    He doesn't raise cows on his farm.He doesn't raise pigs either.


    b-Eğer iki cümlenin,özneleri hariç,diğer öğeleri aynı ise ,ikinci cümlede tekrardan kaçınmak için,
    olumlu cümlelerde Subject + auxiliary verb + too,
    olumsuz cümlelerde Subject + auxiliary verb + either kullanılır.

    Yardımcı fiil,birinci cümledeki tense'in yardımcı fiili olmalıdır.


    My parents live in Germany.My sister does too
    I understood the lesson perfectly.Other students did too
    Jill was in a hurry.Her parents were too



    I don't like a fish at all.My sister doesn't either
    You are not old enough to get married.Your boyfriend isn't either.
    I didn't quite understand the lesson.The others didn't either.


    C - Too ve either anlamca uyumlu olan ama farklı sözcüklerden oluşan cümlelerin sonuna da gelebilir.

    He is very successful in his school subjects.He shows the same success in his social life too.

    She isn't very popular with her schoolmates.She isn't liked much by her teachers either.



    d- Bazen iki cümle,anlamca aynı olmasına rağmen ,cümlelerin biri olumlu,diğeri olumsuz olabilir.Bu durumda,ikinci cümle yapı olarak olumluysa too,olumsuzsa either kullanılır.

    I hate martial arts,such as judo and karate.I don't like football either.

    I don't like getting up early.I hate going to bed early too.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Oct 2012
    Mesajlar
    773
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    16
    SUBJUNCTIVE

    Bazı fiil, sıfat ve adları izleyen that cümleciklerinden sonra tekil ve çoğul tüm şahıslar için fiilin yalın biçimi (bare infinitive) kullanılır.The subjunctive form olarak adlandırılan bu yapının oluşmasının nedeni that cümleciği içindeki should yardımcı fiilinin özellikle Amerikan İngilizcesinde cümleden çıkarılmasıdır.

    The doctor recommends that he (should) take a holiday.

    It is important that she rest for at least a week.

    Her suggestion that the course syllabus be redesigneded is quite sensible.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Jan 2014
    Mesajlar
    1,170
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    19
    Emeği geçenlerin eline sağlık, gerçekten iyi düşünülmüş. Güzel bilgiler, sağ olun.

  6. Teşekkür Nileday, brk29100, hacers61 bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme Nileday, dilcan66, brk29100, hacers61 bu mesajı beğendi.
  7. #6
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1,545
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    29
    Bir de bir hocadan bir hatırlatma olsun.
    Bağlarlar çok önemlidir. Anlamlarının yanında isimle mi yoksa cümleyle mi kullanıldıklarını mutlaka öğrenin. Çünkü en az 20 soruyu bağlar bilginizle çözeceksiniz. Unutmayın! Zıtlık bildiren bağlarlar genellikle biri olumlu diğeri olumsuz iki cümleyi, diğer tüm bağlarlar ikisi de olumlu veya ikisi de olumsuz iki cümleyi bağlar. 20 soru içinde en az dört tane zıtlık bağlacı sorulur. Unless, whereas veya while, just as, rather than, not only.....but also vb iki öğeyi bağlayan bağlaçlardan biri son YDS, lys 5 Sınavları'nda sıkça soruldu.
    Tüm şıkları sırayla okumak yerine soruda verilen bilgilerden hareketle doğru olma ihtimali yüksek şıktan başlayarak anlam testi yapmak gerekir. Örneğin, cümle tamamlama sorularında soruda birleşik bir cümlenin ya ana cümleciği ya da yan cümleciği verilir. Verilen cümlecikte öncelikle neden veya kimden söz edildiğini öğrenin. Şıklarda ona göre he, she, it veya they ile başlayan cümle arayın. Veya Verilen cümledeki bilginin olumlu veya olumsuz mu olduğuna bakarak buna uygun bağlaçlardan başlayan şık arayın.
    Unutmayın. Will if cümlesi ve unless ile, may, can, might if, but ve so that bağlaçlarıyla sıkça kullanılır.

    Yet bu sınavlarda cümle başında olur ve but anlamına gelir.
    Virgülden sonra gelen boşluğa önce but bağlacı koyarak anlam testi yapın.
    Any ise genellikle olumlu cümlelerde herhangi bir anlamına gelir.
    Could can in pastı anlamından çok present ihtimal bildirir. Boşluğa Önce şıklardan could içereni koyun.
    Must have v3 zorunluluk bildirmez, geçmiş bir olay hakkında olumlu çıkarım bildirir.
    Aynı şekilde should have v3 geçmiş bir olay için tavsiye değil zorunluluk bildirir.

    Şimdilik bunlar yeter.
    Iyi çalışmalar.

  8. #7
    Üyelik tarihi
    Jun 2012
    Mesajlar
    292
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    12
    Geçen sene dergilerden paylaştığım notlar buyrun:

    A.PARAGRAF TÜRLERİ

    Paragraflar çeşitli gruplarda incelenebilir; Açıklayıcı, (explanatory), öyküleyici (narrative), betimleyici / tasvir edici
    (descriptive) ve tartışma (discussion) paragrafı.
    Paragraf türlerinin ve temel farklılıklarının bilinmesi, okuduğu anlama, paragraf tamamlama ve paragrafın bütünlüğünü
    bozan cümleyi bulma sorularında çok yardımcı olabilir. Çünkü paragraf bir bütündür ve başka bir anlatım tarzı paragrafın
    akışını, bütünlünü bozar.

    1.AÇIKLAYICI (EXPLANATORY) PARAGRAF:

    Bir konuyu açıklayan ya da sınıflandıran paragraflar, açıklayıcı paragraflardır. Bir konunun açıklanması çeşitli şekillerde
    mümkün olsa da, açıklayıcı bir paragraf oluşturmanın en temel yolu konuyla ilgili ayrıntılar ya da örnekler
    kullanmaktır. Bütün paragraflar daha çok genelden özele doğru ilerler.

    2.BETİMLEYİCİ / TASVİR EDİCİ / (DESCRIPTIVE) PARAGRAF:

    Betimleyici paragraflar bir yerin, bir insanın, ya da bir nesnenin özelliklerini anlatırlar. Betimleyici bir paragraftaki ayrıntıların
    kullanımı tasvir edilen konu doğrultusunda değişir. Ayrıntıların seçimi ve tasviri yazarın amacına göre şekillenir. Zaman
    sırasına göre oluşturulmuş bir paragrafın aksine, betimleyici paragraflarda cümleleri düzenlemek için herhangi bir kural
    yoktur.Fakat cümleler gelişigüzel bir şekilde de düzenlenmez
    . Betimleme, okuyucunun anlatılan şeyi aklına hayal
    edebileceği şekilde yapılır.

    3.ÖYKÜLEYİCİ (NARRATIVE) PARAGRAF:

    Öyküleyici paragraflar, bir olay dizisini ya da bir hikayeyi anlatır, diğer bir deyişle, öyküleyici paragraflar yaşanan olayları
    aktarır.Öyküleyici paragraftaki fikir ve cümlelerin düzeni zaman sıralamasına göredir.Her ne kadar öyküleme terimi hikaye
    anlatımı anlamına gelse de, burada bu terim yaşanmış bir olayı anlatmak için kullanılmaktadır. Bir olay geçmiş zamana
    da ait olabilir, insanların her zaman yaptığı genel bir iş de olabilir, ya da şu anda da gerçekleşiyor olabilir.
    First, next, then, finally gibi zarflar çok kullanılır.

    4. TARTIŞMA (DISCUSSION) PARAGRAFI:

    Bu tür paragraflarda bir konu iyi ve kötü yönleri ile ortaya konur.
    İddia ve karşı-iddialardan bahsedilebilir,karşılaştırma
    yapılır
    . Bu yüzden paragraf tamamlama ve paragrafın bütünlünü bozan cümle sorularında daha az kullanılır. Kısa bir
    paragrafta bir konuyu tartışmak zordur.

    B.PARAGRAF SORULARININ ÇÖZÜMÜ

    Paragraf sorularının çözümündeki en önemli etken, öğrencinin anlama düzeyini yüksek olmasıdır. Çözüm yöntemleri
    ikinci derecede önemlidir. Teknikler sayesinde metni okumadan soruların çözülebileceği iddası kalitesiz sorular için geçerlidir.
    Örneğin bu iddialardan bir tanesi, doğru seçeneklerin diğer seçeneklerden uzun olduğudur.Kaliteli sorularda böyle bir
    durum genellikle söz konusu olamaz.

    Bununla birlikte soru çözümünü kolaylaştıracak birçok etken vardır:

    1. Gözlerinizi satırların arasında hızlıca gezdirin. Kelime gruplarını okumak, bir seferde sadece bir kelime okumaktan
    daha hızlı ve etkilidir.


    2. Okurken durmayın.Daima ileri bakın; geri dönmeyin. Ancak paragrafı bitirdikten sonra geriye dönün.

    3. Mümkün olduğunda anahtar kelimelerin (özel isim,belirli zaman, tarih, yer adları, vb) üzerinde yoğunlaşın.

    4. Unutmayın ki ilk cümle okuyucuyu paragrafa hazırlar. İkinci cümlenin birinci cümle ile uyumlu olup olmadığına dikkat edin.

    5. Ana cümleyi (topic sentence) okuyun ve ana konuyu destekleyen cümleleri bulun.

    6. Sebep-sonuç ilişkileri, zıtlıklar ve bağlaçlarla vurgulanmış ifadeler üzerinde durun.

    7. Sizin doğrularınız öenmli değildir.Önemli olan paragrafta doğru olarak verilen ifadelerdir.

    8. Sizin doğrularınız ilk genel okumadan sonra, soru kökü veya seçeneklerdeki bilgilere dayanarak detaylı bir okuma yapın.

    C. OKUMA YÖNTEMLERİ

    a) Göz gezdirme : Paragrafın sadece önemli bölümlerine bakmak: giriş; ilk cümle, son cümle.

    b) İnceleme : Belirli bir tarih, isim ya da olay arama.

    c) Detaylı Okuma : Soruların cevapları doğrudan belirtilmemiş olabilir, paragrafı tekrar gözden geçiremek zorunda
    kalabilirsiniz. Cevabı sadece bir cümlenin içinde bulamayabilirsiniz. Soruyla ilgili kelimeleri görmek
    yeterli değildir.

    D.SORU ÇEŞİTLERİ

    a) Göz gezdirme (skimming) : It is emphasised... / From the passage, we learn about...

    b) Tarama (scanning) : 1998, baby elephants, Emperor Jihangir etc.

    c) Belirtme (statement) : It is stated / given / mentioned / pointed out in the passage that...

    d) Ayrıntılı sorular (detail) : Ayrıntılı soruların birçok çeşidi olabilir: Paraghrasing, conclusion, implying, deduction,
    inference

    e) Sentez sorular (synthesis) : Bu grup soru ile KPDS ve TOEFL sınavlarında karşılaşılabilir. Metinde var olan bilgileri
    kullanarak metinde olmayan yeni bir yorum getirilmesi ile ilgilidir. LYS- DİL ve ÜDS
    sınavlarının dışında bir kategoridir.

    E. SORU KÖKÜNDEKİ İFADEYE GÖRE CEVAPLAMA YÖNTEMLERİ

    Bir paragraf sorusunu cevaplarkeni ilk önce köküne bakın, bu size zaman kazandıracaktır. Ya da birkaç saniye içinde
    paragrafa göz gezdirere genel içeriği anlamaya çalışın. Soru kököndeki ifadeler soruları nasıl cevaplayacağımız konusunda
    ipucu verir.

    a. Ana fikri belirleme : Ana fikir genellikle paragrafın ilk cümlesinde yer alır. Onu, konuyu destekleyen cümleler takip
    eder. Ana fikri bulmanızı gerektiren soru kökleri şunlardır:

    The passge is mainly about ...
    The passege is concerned with ...
    It is stated in the passage that...

    bu ifadeler daha farklı şekillerde de yer alabilir.

    Anlam çıkarımı : Bazı soruların cevapları parçada doğrudan verilmez. Mantıksal çıkarımlarda bulunmamamız gerekir.
    Çıkarımda bulunmamızı gerektiren soru kökleri başlıca şunlardır:

    It can be infered / deduced from the passege that ..., it is implied the passege that ...

    F. YANLIŞ SEÇENEKLERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

    Yanlış seçenekler genellikle ya paragraftaki karmaşık cümlelerden ya da yanlış biçimde belirtilmiş düşüncelerden
    oluşur. Yanlış cevap, doğru cevaba çok yakın olabilir, ama birkaç sebepten dolayı doğru değildir:

    - Çok genel ya da belirsiz olabilir.

    - Paragrafa göre doğru olabilir; ama soruyla ilgisizdir.

    - Kendi içinde doğru olabilir ama paragrafa göre yanlıştır.

    - Paragrafta geçen ifadelere göre eksik ya da fazla bilgi içerebilir.

    - Aşırılık anlamı veren bazı kelimeler kullanılmış olabilir.
    very, always, only, just, never, certainly, exactly, completely, the most... vb.

    - No, not, not after not until, no more than, hardly enough, not so much as gibi zıt anlam içeren ve karışıklığa yol
    açan kelimeler içrebilir.

    - Şekil, kelimeme ve yapı olarak paragraftakine benzer ifadeler kullanılabilr. Ama asıl olan anlam yönüyle benzemesidir.

    G. GENEL TAKTİKLER

    1. Paragrafları ayrıntılı okumak için çok zaman harcamayın.Her paragrafı okuyacak kadar zamanımız olmayabilir
    ve paragrafın tamamını detaylı bir şekilde okumadan da soruları doğru cevaplama ihtimaliniz yüksektir.

    2. Paragraf, size yabancı bir konuyla ilgiliyse endişelenmeyin. Soruları cevaplamanız için gereken tüm bilgiler
    paragrafta zaten vardır. Cevap verebilmek için konuyla alakalı önceden edinişmiş bilgiye ihtiyacınız yoktur.

    3. Paragrafın uzunluğu önemli değildir. Uzun paragraflardan daha kolay, kısa paragraflardan ise daha ayrıntılı
    soru çıkması muhtemeldir.

    4. Hızlı ve pratik çözüm efsanelerine göre soruları çözmeye çalışmaya çalışmayın. Birçok test çözücü, test test hazırlama
    yöntemlerine göre hazırlanmayan soruları göz önüne alarak soru çözüm yöntemleri önermektedir. Kaliteli bir
    soruyu, "en uzun cevap muhtemelen en uzun cevaptır" veya "anahtar kelimeyi bulursanız cevabı da bulursunuz"
    gibi yöntemlerle çözmek mümkün olmayabilir.

    H. OKUDUĞUNU ANLAMA SORULARINI ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ

    1. Ana fikrin ve düşüncelerin paragraf içindeki düzenini belirlemek için paragrafa göz atın. Soruları doğru
    cevaplamak için parçanın içindeki her küçük ayrıntıyı bilmek zorunda değilsiniz. Bu yüzden, soruları cevaplamaya
    başlamadan önce her ayrıntıyı okuyup anlamaya çalışmak zaman kaybı olacaktır.

    2. Ne tür sorular cevaplamanız gerektiğini görmek için soru köklerine bakın. Çünkü her soru çeşidi farklı şekilde
    cevaplanır.

    3. Paragrafın, soruyla ilgili olan kısmını bulun. Soru tipi, doğru cevabı bulmanız için tam olarak nereye bakmanız
    gerektiğini gösterir.

    - Ana fikir soruları için, her paragrafın öncelikle ilk satırına bakın.

    - Dolaylı ya da doğrudan cevaplanan sorular için, sorunun içindeki anahtar sözcüğü belirleyin, daha sonra o
    kelimeyle ilgili bilgiyi bulmak için paragraf üzerinde göz gezdirin.

    - Genel görüş ya da fikir soruları için, cevaplar paragrafın herhangi bir yerinde olabilir.

    4. Paragrafın cevabını içeren kısmını dikkatlice okuyun. Cevap büyük ihtimalle ya anahtar kelimeyle aynı cümlede ya
    da anahtar kelimeden bir önceki veya bir sonraki cümlede olacaktır. Ancak, sadece benzer ifadenin olduğu yere
    bakmak yanıltabilir. Bu yanlış, öğrenciler tarafından çok yapılmaktadır. Bir önceki veya sonraki cümlede o cümlenin
    yanlış olduğu anlatılıyor olabilir.

    I. ANA FİKİR SORULARINI DOĞRU CEVAPLAMA

    Neredeyse her okuma parçası, parçanın ana fikriyle ilgili bir soru içerir. Bu tür sorular birkaç şekilde sorulabilir; mesela,
    konuyu ya da anafikri bulmanız istenebilir. Bu soruların tümü, yazarın anlatmak istediği şeyin ne olduğunu sorar.Soru
    şeklinin "main idea of the passge..." içermesi gerekmez. Bu paragrafta, anafikri belirlemek için paragrafın giriş bölümü
    üzerinde durmalısınız.

    J. DOĞRUDAN CEVAPLANAN SORULAR

    Bu gruptaki sorular cevabı parçada doğrudan verilen sorulardır. Çıkarım ya da ima etme içermezler. Genelde, oldukça
    kolay grubuna girerler.

    AYRINTI (DETAY) SORULARINI CEVAPLAMA

    Ayrıntılı soruları, parçanın geneli yerine, belirli bir bilgiyi sorar. Bu soruların cevapları parçanın içinde genellikle sıra içerisinde
    verilmiştir ve doğru cevap parçada anlatılan şeyin yeniden ifade edilmiş şeklidir. Bir başka ifadeyle, doğru cevabı çoğu
    zaman parçadaki ana fikri belirtir, ama kullanılan kelimeler tamamen aynı değildir. Bunun yanında iyi derecede ingilizcce
    bilgisi gerektiren sorular da bu gruptadır.

  9. Teşekkür sabun, beyzaoztop, Thrill, Nileday, Grades, besy, hacers61 bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme sabun, Thrill, Nileday, bsdilman, hacers61 bu mesajı beğendi.
  10. #8
    Üyelik tarihi
    Jul 2013
    Yaş
    26
    Mesajlar
    394
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    11
    mesajım bulunsun sonra bakarım.Katkı sağlayanların emeğine sağlık

  11. Teşekkür Grades, hacers61 bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme eftihiya1 bu mesajı beğendi.
  12. #9
    Üyelik tarihi
    May 2014
    Mesajlar
    124
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    When/While

    When+Simple past,
    Simple past

    When+Simple past, Past continuous

    While+past continuous, Past continuous


    While+past continuous, Simple past

    While+simple past,Simple past

  13. Teşekkür Mertcan0725, Thrill, Nileday, Grades, hacers61 bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme Thrill, Nileday, hacers61 bu mesajı beğendi.
  14. #10
    Üyelik tarihi
    May 2014
    Mesajlar
    11
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    6
    Afraid of , Angry at,Ashamed of 'dan sonra bir NOUN ya da GERUND gelir.

  15. Teşekkür Mertcan0725, hacers61, Thrill, Nileday bu mesaj için teşekkür etti.
    Beğenme dilcan66, hacers61, Thrill, Nileday bu mesajı beğendi.
  16. #11
    Üyelik tarihi
    May 2014
    Mesajlar
    124
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    ''Be to v1'':Must ya da Will anlamında kullanılır.

    You are to
    obey the rule.(Must obey)

    I am to answer all the question in the exam.(Will answer)

  17. Beğenmeme dilcan66 bu mesajı beğenmedi.
  18. #12
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1,545
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    29
    Alıntı Grades isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Afraid of , Angry at,Ashamed of 'dan sonra bir NOUN ya da GERUND gelir.
    Aslında tüm preposition lardan sonra isim veya isim-fiil de denen gerund gelir.

  19. Teşekkür hacers61, Thrill, Grades bu mesaj için teşekkür etti.
  20. #13
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1,545
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    29
    MUTLAKA BİLİNMESİ GEREKEN KELİMELER

    Arkadaşlar biliyorsunuz bu sınavda yalnızca belli sayıda kelimenin Türkçesini bilmek yetmiyor. Önemli bazı kelimelerin eş anlamlılarını da bilmek gerekiyor. Örneğin okuma parçası sorularında parçada "roughly" geçiyorsa ve o cümleden soru soruluyorsa doğru şıkkın içinde bu sözcüğün eş anlamlısı kullanılıyor. O nedenle Dilforumda yüzlerce teşekkür almış şu listeyi ezberlemeniz iyi olur, sınavdan önce.

    1. Önemli, göze batan ; significant, remarkable, notable, considerable, vital, crucial, dramatical, drastical, outstanding, prominent, eminent, substential.
    2. Yaklaşık olarak ; roughly around, about, some, by, approximately, virtually, almost, nearly,
    3. İstekli, meraklı ; willing, eager, keen, İsteksiz ; unwilling, reluctant,
    4. Eğer, koşuluyla ; suppose, supposing that, so/as long as, provided/providing that, should, on condition that,
    5. Çünkü, yüzünden ; because, since, as, for, now that, on ground that, Yüzünden ; because of, due to, owing to, on account of, on grounds of,
    6. -e rağmen/ fakat ; although, though, even though/if, even so, but, however, nevertheless, nonetheless, whereas, while,
    7. Hassas, narin, kırılgan ; delicate, sensitive, fragile, susceptible, vulnerable.
    8. Ardından ; successive, respective, consecutive, subsequent.
    9. Sonunda ; finally, at last, eventually, Başlangıçta ; initially, at first, originally,
    10. Bir şeye bağlı olmak ; depend on, rely on, lean on, based on, trust in, (depen on son YDS'de phrasal olarak soruldu)
    11. Bir şeyin taraftarı olmak ; advocate, proponent, adherent, supporter,
    12. İstemek, gerektirmek ; demand, require, involve, call for, entail, necessitate,
    13. Yalnızca ; only, merely, excusively, solely,
    14. Yeterli derecede ; sufficient , adequate, enough, ample,
    15. X ölçüde, miktarda ; on a X scale, at a X rate, to a X extent,
    16. Anlaşmazlık; conflict, contradiction, contoversy, debate, dispute, disagreement,
    17. Avantaj / dezavantaj ; pros and cons, Dezavantaj ; setback, drawback, shortcoming.
    18. Yoketmek: terminate, exterminate, kill off, wipe out, eradicate

  21. #14
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1,545
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    29
    Forumda daha önce bu konuyla ilgili olarak paylaştığım bilgiler şunlar.
    Genel olarak bilinen anlamı
    YET, (henüz) Perfect tense olumsuz ve soru cümlelerinde, cümle sonunda kullanılır. Fakat bu sınavdaYET, (fakat), cümle başında bağlaç olarak kullanılır.
    COULD, Can’in past hali olarak yetenek bildirir. Fakat bu sınavda COULD, Geniş zamanda May gibi ihtimal bildirir.
    WHILE , “was/were Ving” yapısıyla zaman cümlesi olarak kullanılır. Fakat bu sınavda, WHILE, Whereas ile eş anlamlı olarak zıtlık bildirmek için kullanılır.
    PROVIDE, sağlamak anlamında fiil olarak kullanılır. Fakat bu sınavda PROVIDED/PROVIDING THAT, koşul bildiren “if” anlamında kullanılır.
    ANY, hiç anlamında soru ve olumsuz cümlelerde kullanılır. Fakat bu sınavda ANY, “herhangi bir” anlamında olumlu cümlelerde kullanılır.
    MUST, geniş zaman zorunluluk bildirir. Fakat bu sınavda MUST HAVE V3, -mış olmalı anlamında geçmiş zamandaki bir olay hakkında sonuç çıkarma
    SHOULD, geniş zamanda gereklilik bildirir. Fakat bu sınavda SHOULD HAVE V3, geçmiş zamanda yapılması gereken ama yapılmamış zorunluluğu anlatır.
    HAVE TO, zorunluluk bildirir. Fakat bu sınavda DON’T HAVE TO , zorunluluk olmadığını bildirir.
    MUST, yapılması gereken zorunluluk bildirir. Fakat bu sınavda MUSTN’T, yapılmaması gereken zorunluluk bildirir. Yani MUST’ın olumsuzu değildir.
    LAST, geçen ay, geçen hafta gibi, bir zaman ismini niteleyen bir sıfattır. Fakat bu sınavda LAST, fiil olarak sürmek, devam etmek anlamına gelir.
    VALUABLE, değerli demektir. Fakat bu sınavda INVALUABLE, değersiz değil, paha biçilemeyecek kadar çok değerli anlamına gelir.
    DİFFERENT, farklı anlamına gelir. Fakat bu sınavda INDİFFERENT, ilgisiz, kayıtsız anlamına gelir.
    FOR (present perfect tenste, -den beri anlamında kullanılır.
    Örn. For a week- bir haftadan beri. FOR, diğer zamanlarda da “boyunca” anlamına gelir. Örn. I stayed/will stay there for a week.

  22. #15
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    1,545
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    29
    Daha önce burada paylaştığım bir gurup bilgi daha.
    1- Şıkları değerlendirmeye her zaman A'dan başlayarak değil, soruda verilen bilgilerden hareketle doğru olma ihtimali gözle görülür şekilde belli olan şıktan başlayın. (Mesela 15. maddedeki gibi bir bilgi varsa)
    2- Soruda iki isim arasında tek boşluk ve şıklarda “rather than” varsa, boşluğa önce onu koyun. Son YDS de soruldu.
    3- Zaman sorularından biri artık zaman paralelliğine uymayan birleşik bir cümle oluyor, unutma. Yani bir fiil V2 ise diğeri V1 olabilir. Özellikle zıtlık bağlacı ile bağlanan birleşik cümlelerde böyle olur.
    4- Boşluk, sayısal bir bilgiden önceyse, şıklarda bulunan ve yaklaşık anlamına gelen, about, roughly, some, by, virtually, almost, aprroximately sözcüklerinden biri doğru cevap olur.
    5- İlk 35 soruda en az 5 tane zıtlık bağlacı (but, however, although, yet, whereas vb.) sorusu vardır. BU bölümde “but-may/can” şeklindeki zıtlık olasılık, “most/many-but” şeklindeki çokluk-zıtlık ilişkisi ile although-still ilişkisine dikkat edin.
    6- İngilizceden Türkçeye çeviri sorularında sorudaki fiilin karşılığını seçeneklerin son sözcüklerinde, Türkçeden İngilizceye çeviri sorularında sorunun öznesi veya ilk kelimelerinin karşılığını, seçeneklerin ilk sözcüğünde ara. Seçeneklerde aynı fiilden iki tane varsa öznelerini karşılaştır, aynı özneden iki tane varsa fiillerini karşılaştırın.
    7- Cümle tamamlama sorularında fiille biten soru için seçeneklerde THAT veya fiiline göre WH- li bir bağlaç arayın. (I know THAT he didn’t come/ I wondered WHY he didn’t come)
    8- Cümle tamamlama sorularında isimle biten soru için seçeneklerde WHO/WHICH (THAT)/WHERE/WHEN ile başlayan cümle arayın.
    9- Paragrafta eksik cümleyi tamamlama sorularında paragrafı okumadan önce seçeneklerde He/she/it/they veya This/These/That/Such+isim şeklinde başlayan bir cümle veya However gibi virgülle kullanılan bir bağlaç ile başlayan cümle arayın. Eksik cümle genellikle bu sözcükleri içeren cümle olmaktadır.
    10- Farklı cümleyi bulma sorularında da bu sözcüklerden yararlanın.
    11- Diyalog sorularında “Well” ile başlayan şıklar sık sık doğru olmaktadır. Özellikle boşluk, açıklama isteyen bir cümleden sonra ise cevap “well” olur. Burada Yes/No sorularına da dikkat edin. Buna uygun yardımcı fiili olan şık arayın.
    12- Eş anlamlı cümleyi bulma sorularında soruda bağlaç varsa seçeneklerde önce bunun eş anlamlısını arayın. Aramaya, genellikle doğru şık olan en uzun şık veya ondan sonraki şıktan başlayın. Bağlaç yoksa sıfat veya zarfların eş anlamlısını arayın. Appear=seem=look like, çok kullanılır. Because=Since=as çok sorulur.
    13- Okuma parçalarında ilk ve son cümleden birer soru çıkar. İlk okuma sırasında bağlaçlı cümlelerin altını çizin. Diğer sorular çoğunlukla onlardan çıkar. Seçenekleri okurken karşılaşacağınız no, never, always, only, greatly, far more, all, fully, wholly, extremely, so…that, gibi ifadeler genellikle yanlış şık üretmek için kullanılır. Onlardan kaçının. Ancak “only” bazen doğru da olabilmektedir.
    14- Bu sınavlarda COULD present ihtimal, YET but gibi zıtlık, ANY ise olumlu cümlelerde herhangi bir anlamında kullanılmaktadır, unutmayın. Özellikle COULD’u past diye hemen elemeyin.
    15- Soruda tekil bir özne varsa, seçeneklerde HE/SHE/IT ile başlayan şık arayın, çoğul bir özne varsa şıklarda THEY, ile başlayan bir şık arayın.

  23. #16
    Üyelik tarihi
    May 2014
    Mesajlar
    124
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    For
    A great deal

    Much
    + COMPARATİVE
    A little
    Even




    Conditionals Inversion


    Type 1 : If I go -------Should I go

    Type 2 : If I went------Were I to go

    Type 3 : If I had gone-----Had I gone

  24. Teşekkür Thrill, Nileday, hacers61, Grades bu mesaj için teşekkür etti.
  25. #17
    Üyelik tarihi
    Nov 2013
    Mesajlar
    162
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    8
    1)If ve Whether ile oluşturulan NC cümlesi şart cümlesi ile karıştırılmamalıdır !
    ör: they will assign him to another department whether he accepts it or not ( conditional- kabul etse de etmese de )
    ör: they asked him whether he wanted to be assigned to another department . ( NC - ... olmak isteyip istemediği )

    2)Live , work ,teach,study,stay,wait gibi süreklilik ifade eden fiiller hem Present perfect hem de Perfect continuous ile anlam değişikliği olmadan kullanılabilir .
    ör:They have waited /have been waiting for the bus for half an hour . (anlam aynıdır eleme yaparken dikkatli olmak gerekiyor)


    3)Geçmişte belli bi durumun üstesinden gelme ifadesi Could ile verilemez bunun yerine was -were able to kullanılır ! Ancak hear-see-feel-remember gibi fiillerle could kullanılır .


    4)Geçmişteki alışkanlıklarımızda used to anlamında would'u kullanırken dikkat etmeliyiz! Would yanlızce eylem bildiren fiillerle kullanılır .
    ör:I would cycle to school when i was at high school .

  26. #18
    Üyelik tarihi
    Feb 2014
    Mesajlar
    1,256
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    20
    For all / Despite/ In spite of anlamındadır.İki farklı şekilde kullanılabilir;

    For all his happiness,his sister managed to drive him crazy.
    For all that she has been living in Germany for years,she still can't speak German.

    Quite the contrary , on the contrary ile karıştırılmamalıdır.Quite the contrary olumsuz bir ifadeyle tamamen aynı fikirde olduğunu belirtmek de için kullanılır.

    David :Samantha doesn't seem to be very lovely and talkative.
    Samuel : Quite the contrary, she is a distant and cold person

  27. #19
    Üyelik tarihi
    May 2014
    Mesajlar
    124
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    The same +Noun+as

    As ............as (adjective/adverb) (Olumlu)

    So ...........as (adjective/adverb) (Olumsuz)


    BMW is as expensive as Mercedes.

    BMW isn't so expensive as Mercedes.

  28. Teşekkür Thrill, Mertcan0725, Nileday, Grades, hacers61 bu mesaj için teşekkür etti.
  29. #20
    Üyelik tarihi
    May 2014
    Mesajlar
    124
    Teşekkür / Beğenme
    Rep Gücü
    7
    Bunlar basit kurallar ama unutulmamasında fayda var diye düşünüyorum


    After +Past perfect,Simple Past

    Before+ Simple Past,Past Perfect

    After/Before+Simple Past,Simple Past


    By the time +Simple Present,Future Perfect/Future Perfect Continuous

    By the time+Simple Past,Past Perfect

Toplam 3 Sayfadan 1. Sayfa 1 2 3 SonuncuSonuncu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •