PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Paragraf Soruları Püf Noktalar



ibra4h7im
02-11-10, 14:28
Arkadaşlar konuyu buraya açmam uygun mu bilmiyorum ama açtım. :) Paragraf sorularında yanlışlarım çok olduğu için bu konuyu açtım , arkadaşlar paragraf sorularıyla ilgili bildiğiniz püf noktalar vs var mı? Varsa yardımcı olurmusunuz lütfen..

ellymelly
02-11-10, 14:31
aynı sorun bendede var ardadaşlar yardımlarınızı bekliyoruz

djcyberkral
02-11-10, 17:25
genel bi sorun bendede

mehmetguclu
02-11-10, 17:51
Çoğu insanların zorlandığı bir bölüm,bunun için de en iyi çözüm bol bol makale okumak...

Mr.Beginnner
02-11-10, 19:33
paragraf metninin ana konusu ne önce mutakabata varmak lazım ondan sonra pragrafta olumlu ve olumsuz cümleleri çıkarıp kenara not alınız işin yüzde elli kısmı bu olmakla beraber bir diğer kısmı kelime bilgisidir...

sevimtok
16-01-11, 15:40
paragraf okurken öncelikle topik sentence bakmak lazım yani ana fikir(genellikle paragrafın ilk yada ikinci cümlesi olur) türkçedeki gibi paragrafı giriş gelişmeye sonuça bölüp tek tek baktıktan sonra bi bütün olarak değerlendir.yazar nasıl başlatıp fikir olarak neler söylemiş ve en son nasıl konuyu kapatmış.bunları iyice anlayıp yaparsan bi süre sonra ciddi bi ilerleme olduğunu göreceksin.bol şans:)

Beowulf
16-01-11, 16:11
Püfü müfü yok bence :D Paragrafı okuyacağız anlayacağız ve yapacağız.

NOT=Çok kitap okuyun kelime bilgisi artar.

theglobe
31-01-11, 15:40
BBC veya CNN gibi haber sitelierini aç hem bilgin hemde paragrafı anlama yeteneğin artar :D

doucan
31-01-11, 15:56
Paragrafta özellikle üstü kapalı olarak verilen bilginin altını çizin. Sorularda mutlaka bununla ilgili birşey yer alır.
Örn; "..he also tended to basketball, which his father once did, too."

Its implied in the passage that...

..
..
c) His father was an sportsman
..
..

Ne örnek ama! :D

Teárlach
31-01-11, 16:00
paragraf metninin ana konusu ne önce mutakabata varmak lazım ondan sonra pragrafta olumlu ve olumsuz cümleleri çıkarıp kenara not alınız işin yüzde elli kısmı bu olmakla beraber bir diğer kısmı kelime bilgisidir...

Bunun için de paragrafı okumadan önce soruları okumak lazım. Çok büyük etkisi oluyor. Hem paragrafta ne aradığınızı biliyorsunuz. Soruları okumak, tercihen şıklara göz atmanın ne kadar yararlı olduğunu uyguladıktan sonra farkedebilirsiniz ancak.
:smiley1:

escandesc
31-01-11, 16:09
Bunun için de paragrafı okumadan önce soruları okumak lazım. Çok büyük etkisi oluyor. Hem paragrafta ne aradığınızı biliyorsunuz. Soruları okumak, tercihen şıklara göz atmanın ne kadar yararlı olduğunu uyguladıktan sonra farkedebilirsiniz ancak.
:smiley1:

kesinlikle! ben önce soruları okuyorum . atıyorum bir adamın ismi geçiyor sorularda paragrafta onu bulup altını çiziyorum o bölüme geldiğimde daha bir dikkatli okuyorum oraları. ama bence temel etmen anlamak. ayrıca yukarda bir arkadaşın söylediği gibi relative clause lara dikkat etmek lazım bir de adverb ler tabi. ben 11.sınıfta ne çok çekmiştim paragraflardan. şu an öyle çok fazla sıkıntım yok. nasıl gelişti bilmiyorum tabi :smiley1:

emresenol88
31-01-11, 16:18
benim kanaatimce bol bol okumaktır, paragraf sorularının çözümündeki en önemli yardımcı...

bsdilman
06-04-11, 23:43
Paragrafın giriş ve sonuç cümlelerinden birer soru çıkar. Gelişme bölümünden de bir soru çıkar genelde. Gelişme bölümünde, bağlaçlı cümlelerin (her türlü bağlaç, zarf cümleleri, sıfat cümleleri, isim cümleleri bağlaçları) altını çizerek okuyun. Sorular bu cümlelerden çıkar. Şıklarda "extremely, never, always, no, all, most, fully, completely, greatly, bazen de only sözcükleri olan şıklar fazladan bilgi verdikleri için elenebilirler. Ancak parça içinde örneğin "completely" veya eş anlamlısı bir sözcük varsa o şık elenmez, bilakis doğru cevap o olur.
B. Sami Dilman hoca.

72BaTMan72
17-04-11, 16:59
Paragraftaki soruları belli bir teknik öğrenip hemen ful çıkartmak diye bir şey yok bence.paragrafı yanlış yaparak öğrenirsin.(tabi ki yanlışlarını öğrenerek)

MehmetMamger
17-04-11, 17:48
Benim öğrencilerime verdiğim dosya...

Paragraf sorusu çözmede şu üç noktada ustalaşmaya çalışmak lazım gelir kanaatindeyim:
1. Metinde nerelerden daha çok soru çıkar?
a. Sebep sonuç (because, as, since, so, therefore, result in, contribute to, lead to etc.)
b. Maddeli anlatılar (range from, vary, N, n, and/or n etc. Tüm ardarda sayılan ifadeler)
c. Zıtlık ifadeleri (but, however, although)
d. Koşul cümleleri (If, provided that, without, unless etc.)
e. Karşılaştırmalar, benzetmeler, benzemediğini söylemeler (more than, as adj as, like, similar to, unlike, different from)
f. İddialı ifadeler (main, major, eminent, the most, the best, the first, only, never, every-ever, always, invariably etc.)
g. RELATİVE CLAUSE cümleleri, ama özellikle iki virgül arası verilip bize ek bilgi verenler.
h. İkili ifadeler (Some – other, some- some, not only … but also, so… that, not… but…)
i. Başkasına ait kanaat ve fikirler, alıntılar. “Tırnak içi” ifadelere dikkat.
2. İşaretlediğimiz seçeneğin doğru olup olmadığını nasıl anlarız?
a. Metine götürüp destek ararız. (Çalışıp ustalaşmalı)
b. Doğrudan aynı ifade yerine, eş anlamlı seçeneklerin doğru olması ihtimali daha yüksek (eş anlamlı kültürüne aşina olmak zaman alacak bir beceridir)
c. İki seçenek birbirinin tersini söylüyorsa, genelde birisi doğru çıkıyor.
3. Hangi seçenekler neden genelde doğru olmazlar?
Aşağıdaki ifadelerin metinde karşılığı olup olmadığına mutlaka bakmalı. Karşılığı yok ise, o seçeneğin doğru olmadığından kuvvetle şüphelenmeli.
a. Hep diyenler, aşırı genelleyenler (every, each, always, invariably, all, usually, often, frequently etc.)
b. Hiç diyenler (never, hardly, not… at all etc)
c. Çok daraltanlar (only, exclusively, be confined to, be limited to, be restricted to, etc)
d. Metnin desteklemediği karşılaştırmalar ([B]as adj as, more than, rather than, like, similar to)
e. Özellikle deyip, metinde geçen herhangi bir şeyi ÖNE çekenler (particularly, especially, in particular)
f. Acele ettirenler (soon)

Mütevazı seçeneklerin genelde doğru olduğunu; benzetmelerde, diğer benzetilenin sorulduğunu; değişimlerde, değişimin öncesinin de soruya muhatap olduğunu; ilk cümlenin ve son cümlenin defaetle soruya kaynak olduğunu UNUTMAYIN.

bsdilman
18-04-11, 05:43
Harika bir sınıflandırma Mehmet Hocam.

auzun
18-04-11, 11:05
Teşekkürler

bsdilman
18-04-11, 13:19
Sınavlara hazırlanan arkadaşlara düşen, bu açıklamaların çıktısını alıp, test çözerken her paragraf soruları bölümüne geldiklerinde bu maddeleri tekrar okuyup, uygulamasını yapmalarıdır.
Ne yazık ki paylaşılan çok eğerli bilgiler ilk bakışta beğeniliyor, ama genelde uygulaması yapılmıyor.
Oysa uygulaması yapılmayan bilgi, beceriye dönüşmez. Sınav sırasında gereksinim duyduğunuz şey bilgi değil, beceridir. Yani bir soruyu okur okumaz cevabın ne olacağını tahmin etme becerisidir, önemli olan, size zaman kazandıran. Soruyu görünce, " mmmm, dur bakalım if görünce ne yapıyorduk, bir düşünelim,", dediğinizde hata yapma olasılığınız artıyor. Çelişkiye düşebiliyorsunuz.
B. Sami Dilman Hoca

ßaarJaN
18-04-11, 14:05
Paragraftan önce sorularını ve şıklarını iyice okuyup kavramak önemlidir. Çünkü paragrafın konusunu hiç bilmediğimizden ön bilgi olarak şıkları okumamız paragraf hakkında bize kısa bilgi verir ve bize hangi seçeneği sorduğunu önceden tahmin etmemizi sağlar . Daha sonra paragrafa döndüğümüzde artık bize nelerin sorulabiliceğini tahmin edebildiğimiz için paragrafı anlamamız biraz daha kolaylaşacaktır. Zaman kaybı gibi görülmesin çünkü diğer türlü ilk paragrafı okuyup şıkları sonradan okuduğunuz süre kadar alacaktır. Sadece yer değiştirmiş olursunuz. Daha kısa sürede bile bitebilir.

Bana bu yöntemi bir hocam tavsiye etti ve sayesinde artık paragraf sorularını full yapıyorum. Bu yöntemi es geçmeyin bence.. Başarılar.

bsdilman
18-04-11, 14:46
İyi ama sorular bazen,
"It is pointed out in the paragraph that......" şeklinde soruluyor. O zaman bu tür "ne sorduğu, sizden neyi bilmenizi istediği belli olmayan soruları okumanız yersiz oluyor. KPDS, ÜDS gibi sınavlarla karşılaştırıldığında LYS-5 paragraf sorularında paragraflar devede kulak gibi kalıyor. Üç sorunun bir giriş bir sonuç biri de gelişme bölümünden soruluyor. Zaman sorununuz var sa, mutlaka ilk ve son cümleyi dikkatlice okuyun. Gelişme bölümünde ki bağlaçlı cümlelerin altını çizerek okuyun. Mehmet hocanın önerilerini mutlaka göz önünde bulundurarak okuyun. Soruları da seçenekleri de.

Masciotta
18-04-11, 15:00
Ben puan kaybını ilk 30 soruda yapıyorum. :S Yoksa ben paragraflardan topluyorum puanları... Bilmediğim kelimeler çıksa bile bir sonraki cümleden çağrışım yapıyor sanki o kelimeleri bilmiş gibi davranıyorum. Cevaplarım da %99 doğru oluyor. Delirdim mi ne? :S

Ufacık tefecik içi dolu turşucuk bir not: Son denemem de berbattı, 52D 11yanlış gerisi boş... Yanlış ve boşlar genelde ilk 30 içindekilerdendi. Son 50de 2 yanlış çıktı.

Nebukadnezar
18-04-11, 15:49
Her sorunun doğru cevabını mutlaka paragrafta bulup işaretlerseniz mutlu oluyorsunuz. Eğer doğru yanıtı paragrafta bulamadıysanız yanlış yapmış olma olasılığınız yüksek... :)

Bu şekilde bol soru çözmeniz durumunda soruların doğru yanıtları gözünüze çarpmaya başlıyor...

sevi_sevi
18-04-11, 16:14
Bu parağraf soruları için yukarıda ve forumda bir çok başlık altında zikredildiği gibi önce soruları okumak hemen hemen herkesin hemfikir olduğu en önemli yöntem olarak kabul görmekte.
Fakat ne kadar denedimse sizlerin usulünüzle soruları çözmekle keyifli sonuçlar alamadım. Bi kere önce soruları okuduğumda parağrafa başlar başlamaz semptisizmi elden bırakmıyorum. Her cümleye bu hangi soruda geçmekte idi acaba? Burayı mı şurayı mı daha iyi anlamalıyım derken paranoya bir halde parağrafı tamamlıyorum. Sonuçta ise ne parağrafın genel anlatmak istediği düşünce ne de didiklediğim yerler aklımda.
Lakin gelelim benim cinsliğime münhasır:) soruya yaklaşım biçimime;
Soruları falan okumuyorum. Parağrafı sanki bir gazetenin köşe yazısını, ya da alanım ile ilgili bir yayını neler öğreneceğim acaba merakıyla okumaya başlıyorum. Akıcı bir şekilde okumaya kendimi verip çok önemli gördüğüm bilgilerin altını çizerek, tıpkı kitap okurken yaptığım gibi parağrafı bitiriyorum. Bitirdiğimde bir çok şey öğrendiğimi hissederek adeta bilgileri tekrar etmek istercesine sorulara yöneliyorum.
Evet bu şekilde çözdüğüm sorulardan 6'da 5 yapıyorum ki bu benim için çok iyi bir sonuç oluyor. Tabiki hayallere dalmadan parağrafa kendimi tamamen verebilirsem. Demem o ki defaatle söylenenler bazen size hitap etmeyebilir. Kendi metodunuzu çok çalışınca ister istemez buluyorsunuz. Bu sebepten istişare güzel yeni fikirler, yöntemler denenmeli, belki tutturuyoruz. Ama denediğimizde olumlu sonuçlar alamıyorsak daha fazla da herkesin kabul gördüğü bir yöntemi kendimize ısrarla dayatmak bence çok can sıkıcı olmakta ve hiç de iyi sonuçlar doğurmamakta...

bsdilman
19-04-11, 07:39
"Soruları falan okumuyorum. Parağrafı sanki bir gazetenin köşe yazısını, ya da alanım ile ilgili bir yayını neler öğreneceğim acaba merakıyla okumaya başlıyorum. Akıcı bir şekilde okumaya kendimi verip çok önemli gördüğüm bilgilerin altını çizerek, tıpkı kitap okurken yaptığım gibi parağrafı bitiriyorum. Bitirdiğimde bir çok şey öğrendiğimi hissederek adeta bilgileri tekrar etmek istercesine sorulara yöneliyorum."
En bilimsel (dilbilimsel) yöntem budur.

Masciotta adlı arkadaşın İngilizceyi küçük yaşlarda öğrenmeye başladığını düşünüyorum. Doğru mu acaba?

Agora
19-04-11, 08:26
Soruları falan okumuyorum. Parağrafı sanki bir gazetenin köşe yazısını, ya da alanım ile ilgili bir yayını neler öğreneceğim acaba merakıyla okumaya başlıyorum. Akıcı bir şekilde okumaya kendimi verip çok önemli gördüğüm bilgilerin altını çizerek, tıpkı kitap okurken yaptığım gibi parağrafı bitiriyorum. Bitirdiğimde bir çok şey öğrendiğimi hissederek adeta bilgileri tekrar etmek istercesine sorulara yöneliyorum.


Benim de begendigim yontem daima bu olmustur, her ne kadar ogrencilerin kendilerine ait en rahat ettikleri yontemi bulmalarini oneriyor isem de...

uc yonden, oncelikle paragrafi okumanin faydali oldugunu dusunurum:

1. Soruyu anlamak ile gecireceginiz vakti, dogrudan paragrafa vermek, zaman kaybini azaltir.

2. celdirici sorulari, ipucu kelime taramasina gerek kalmadan ve olasi tuzaklara dusmeden cozmeye yardimci olur/.

3. metni, muhtemel sorular uzerinden degil de , kendi baglami icinde anlamak, ogrencinin kendine guvenini arttirir, diger sorulara daha kendinden emini yaklasmasini saglar.


Kolay bir surec degil bu, uzun okumlalar yapmayi gerektiriyor belki fakat, ne biz ogrenciye bulmaca cozmeyi ogretiyoruz ne de ogrenci bu amacla ders aliyor. Dil'i, dil olarak ogretmek ogrenci icin cok daha buyuk faydalar saglar. Sadece bunu yaparken, onceki mesjalarda yazildigi uzere, eger uygulanabilir ise, kisa yollar da gostermek gerekir, hepsi o.

Masciotta
19-04-11, 12:19
"Soruları falan okumuyorum. Parağrafı sanki bir gazetenin köşe yazısını, ya da alanım ile ilgili bir yayını neler öğreneceğim acaba merakıyla okumaya başlıyorum. Akıcı bir şekilde okumaya kendimi verip çok önemli gördüğüm bilgilerin altını çizerek, tıpkı kitap okurken yaptığım gibi parağrafı bitiriyorum. Bitirdiğimde bir çok şey öğrendiğimi hissederek adeta bilgileri tekrar etmek istercesine sorulara yöneliyorum."
En bilimsel (dilbilimsel) yöntem budur.

Masciotta adlı arkadaşın İngilizceyi küçük yaşlarda öğrenmeye başladığını düşünüyorum. Doğru mu acaba?

Alıntıya katılıyorum, hep bir şeyler öğrenicekmiş gibi okumak motivasyon sağlar.

Küçük denir mi bilmem, ama yaklaşık 14 senelik İngilizce geçmişim var. Fakat ben biraz pratiğe kaçan biriyim. Dolayısıyla Amerikanca dersek benim kullandığıma yanlış olmaz.

ayanme
19-04-11, 15:35
BBC veya CNN gibi haber sitelierini aç hem bilgin hemde paragrafı anlama yeteneğin artar :D

Yalnız bu sitelerde yazılanlara çok ihtiyatlı yaklaş. Genellikle, Özellikle de konu ABD, İngiltere, İsrail gibi ülkelerin menfaatleri ile ilişkiliyse (ilişkili olmayan pak yok galiba :D) kesin ya yalandır ya da abartma ve saptırma vardır.

HalidBinVelid
22-05-11, 14:22
paragraf çözerken yapılacak olan önemli bir noktada bence sorulardır. Örneğin ıt is understood from the passage diyorsa cevap büyük ihtimalle metinde geçmez metinde geçen bilgilerden yararlanıp yorum yaparız. it is clear in the passage şeklinde sorularda ise cevap birebir paragrafta geçebilir. Ayrıca şunu da eklemek isterim cevaplarda zaman zaman dünyanın en iyisi, en büyük, en güzel gibi ibareler bulunur. Siz bahsedilen şeyin öyle olduğunu bilseniz bile paragrafta direk olarak en şeklinde bir ibare yoksa işaretlememeniz gerekir. Yardımcı olmaya çalıştım teşekkürler.