PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangi üniversitede okuduğun gerçekten çok mu önemli???



Sayfa : [1] 2

mysterious girl
12-06-09, 01:36
Sevgili arkadaşlar
Ben eğer kısmet olursa ingilizce öğretmenliği okumak istiyorum.Yaşadığım şehir Bursa ve hedefim de Uludağ Üniversitesini kazanmak.Hem ailemin yanında olmak istediğim için hem de başka bi şehirde yapamayacağımı düşündüğüm için seçimim bu.Ama çevremdeki insanlardan üniversitenin çok önemli olduğunu duydum.Bu tabi ki de doğrudur,ama kişi eğer kendisi çok çalışırsa yani okulun verdiklerini tam anlamıyla alırsa nerde okuduğunun bi önemi olur mu?Kpss sınavına tüm öğretmen olmak isteyen adaylar girecek.Buna hazırlık safhasında üniversitenin nasıl bi rolü var?İngilizce öğretmenliği okuyan tüm arkadaşlarımdan,abi ve ablalarımdan tabi ki değerli öğretmenlerimden üniversite seçimi hakkında bilgi almak istiyorum.Okudukları üniversitelerden ne kadar memnunlar?Puanları daha iyi bi üniversitede okumaya yetse bile sırf yaşadığı şehirden ayrılmamak için böyle bi seçim yapan kaç arkadaşımız var ve pişmanlar mı bunları öğrenmek istiyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim.Şimdiden ilgilenenlere teşekkürler...:)

yeşilEriğim
12-06-09, 01:41
bu ingilizce öğretmenleri ve tıpcılar için önemli değil diye biliyorum ama diğer bölümler için önemli.

izmirden
12-06-09, 01:44
türkiye de farketmez..üniversiteler arasında o kadar da fark yok
kendimden örnek vereyim..
öss de sayısal puan türünde ilk 500 e girmeme rağmen odtu ve boğaziçini değilde başka bir üniversitenin fen edebiyat fizik bölümünü tercih etmiştim..çünkü fizikte blim adamı olmak istiyordum ve ailemin yanında okumak istiyordum
çok kişi ayıpladı ,puanına yazık ettin dedi vs...
kimseyi takmadım...

hiç pişman değilim..ama yurtdışında fark edebilir..abim oxford mezunu ve dünya nın neresine gidersem gideyim insanlar bana ilgi gösteriyor diyor..türkiye de ise bence pek farketmez

deathfear
12-06-09, 01:46
türkiyede işe girerken farketmez(genelde) ama işe girdikten sonra girdiğin yerde havan olur(her zaman : )..

persona non grata
12-06-09, 01:50
Fark eder bence. Sen yine de kendi memeleketinde okumak uğruna yolunu daraltma. Başarılar...

ksfno1
12-06-09, 01:52
çok şey farkeder

abin nasıl girdi oxford'a ayıptır sorması

abinin yüksek lisansı mı oxforddan yoksa lisans mı?

artık mes kendoğduğun yer değil, doyduğun yer ;)

izmirden
12-06-09, 01:52
türkiyede işe girerken farketmez(genelde) ama işe girdikten sonra girdiğin yerde havan olur(her zaman : )..

ya da hava ters tepebilir:)
bizim işyerinde bir bilkent ve odtü mezunu 2 kişi var..bunlar ve ben 3 ümüz dil sınavına girdik..her ikisi 78-80 aralığında puan alırken ben 90 ı geçmiştim..
tabi işyerinde alay konusu oldular..türkçe eğitim alan birisi bile dil sınavında size fark etti diye..

:D:D:D

izmirden
12-06-09, 01:54
çok şey farkeder

abin nasıl girdi oxford'a ayıptır sorması

abinin yüksek lisansı mı oxforddan yoksa lisans mı?

lisans ....lise den sonra 2 yıl süren a level denen eğiitmden sonra oxford a girdi..

gerçi asıl isteği cambridge idi ama oxfordlu bir kıza aşık olunca rotayı değiştirmiş:)

deathfear
12-06-09, 01:57
ya da hava ters tepebilir:)
bizim işyerinde bir bilkent ve odtü mezunu 2 kişi var..bunlar ve ben 3 ümüz dil sınavına girdik..her ikisi 78-80 aralığında puan alırken ben 90 ı geçmiştim..
tabi işyerinde alay konusu oldular..türkçe eğitim alan birisi bile dil sınavında size fark etti diye..

:D:D:D

bak gördün mü mysterious girl :D farketmezmiş.. bide uludağ da kötü değil ki.. hem nerden mezun olursan ol öğretmen olcaksan kpds de iyi yapman gerekir..

^^ayseee^^
12-06-09, 01:58
tabiki farkeder.. iş konusunda bi getirisi olsun ya da olmasın sen gerekli çalışmayı yapıp hakettğn en yüksek yere gidince dierlerinin umrunda olmasa bile kendni mutlu eder..insanın kendine saygısını artırır.. ayrca iş konusunda da mezun olunan yerin büyük önemi olduğunu düşünüyorum ben

ksfno1
12-06-09, 02:00
çok şey farkeder

abin nasıl girdi oxford'a ayıptır sorması

abinin yüksek lisansı mı oxforddan yoksa lisans mı?
lisans ....lise den sonra 2 yıl süren a level denen eğiitmden sonra oxford a girdi..

gerçi asıl isteği cambridge idi ama oxfordlu bir kıza aşık olunca rotayı değiştirmiş

helal olsun da bu A-Level denen eğitim nerde alınıyor buna nasıl hak kazanılıyor abin kolej falan mı okudu ya da biz mi uyuduk biz de alabiliyorduysak neden almadık alamadık biz niye oxford cambridge öğrencisi olamadık?

abin üstün zeka falan mı? genelde en parlak insanlar gidiyor o okullara da o yüzden soruyorum

ve en önemlisi: abin şu an ne işle meşgul

senin de ondan kalır yanın yok sanırım sen ne iş yapıorsun

mehmet_ceylanci
12-06-09, 02:00
bak gördün mü mysterious girl :D farketmezmiş.. bide uludağ da kötü değil ki.. hem nerden mezun olursan ol öğretmen olcaksan kpds de iyi yapman gerekir..

Kesinlikle; istersen en düşük puanlı bir üniversiteye gir Kpss saçmalığında yüksek puan almadıktan sonra sadece özel sektörde işe yarar o da ismi olur işte.

yeşilEriğim
12-06-09, 02:02
sorun hava yapmak değil insanın kendi kişiliğinde olan bi problem hava yapmak.Fakat şunu gördüm ben bazı yerlerde o kadar ayrımcılık oluyor ki ! ben bunun hakkında odtü felsefe mezunu dersanede ingilizce öğretmenliği yapan (!) bir arkadasımla konustum. ben hazırlıktım bu sene o bitirmiş yüksk lisans yapıyordu bir yandan. mezun olduğun zaman çok şey farkediyor dedi belki de öyledir . bakın odtü mezunu diye (!) ne kadar rahat ing öğretmenliği yapıyor ama ben dilci (fransızca )olmama rağmen ve öğretmenlik okumama rağmen zar zor alıyor dersaneler.

^^ayseee^^
12-06-09, 02:02
ya arkadaslar bz bu kdr eğitimi sırf ilerde bi mesleğimiz olup olmuycağna göre mi alıyoruz

ksfno1
12-06-09, 02:05
ya arkadaslar bz bu kdr eğitimi sırf ilerde bi mesleğimiz olup olmuycağna göre mi alıyoruz


çok paran varsa diploma alıp duvara asmak için okursun yoksa maalesef dediğin gibi bir işin olsun diye egosu yüksek hocaların elinde zebil olup gidersin üniversite sıralarında - deyim yerindeyse hayatını kaydırırlar anandan emdiğin sütü burnundan getirirler

yazıktır ya hiç mi acıma olmaz bu hocalarda (genellemiyorum ama devlet üniversiteleri böyle hocalarla dolu!)

dersine hiç çalışmayan bir öğrenci vardır hocanın kızlara meyili olduğu için kız da güzel olduğu için dersten sorunsuz geçer ama hoca erkeklere gıcıktır hatta ileri gidip işi hakaret boyutuna vardırır durduk yere hiçbir sebep yokken "dallamalar sizin ne yaptığınızı bilmiyor muyum ben kızların oralarını buralarını dikizliyorsunuz bütün gün bahçede" der bağıra bağıra sınıfın ortasında. çok çalışan bir erkek öğrencisindir ama hoca takmıştır erkeklere ve başkası okusa 100 alacağın sınavdan 50 alamazsın aslında alırsın da hoca vermez, kafaya koymuştur bırakacaktır seni.

mehmet_ceylanci
12-06-09, 02:07
ya arkadaslar bz bu kdr eğitimi sırf ilerde bi mesleğimiz olup olmuycağna göre mi alıyoruz

Eh biraz öyle 3 kuruşa 5 köfte olmuyor.

izmirden
12-06-09, 02:09
helal olsun da bu A-Level denen eğitim nerde alınıyor buna nasıl hak kazanılıyor abin kolej falan mı okudu ya da biz mi uyuduk biz de alabiliyorduysak neden almadık alamadık biz niye oxford cambridge öğrencisi olamadık?
ingilterede öss olmadığı için orada üniversiteye girmek için a level eğitimi şartmış..liseden sonra 2 yıl boyunca seçmek istediğin dalda okuyormuşsun..mühendis olmak istiyorsan 2 yıl sayısal dersler ,edebiyatçı olmak istiyorsan 2 yıl sosysl dersler vs..2 yıl sonra bu okul ortalaman ile üniversitelere başvuruyorsun..onlarda sınav yapıyor..



abin üstün zeka falan mı? genelde en parlak insanlar gidiyor o okullara da o yüzden soruyorum

ve en önemlisi: abin şu an ne işle meşgul

senin de ondan kalır yanın yok sanırım sen ne iş yapıorsun
evet abim akıllı birisi...
benden bir kaç gömlek üstün dersem abartmış olmam sanırım...
ingilterede teyzem oturuyor..onların yanında okudu bu bir avantajdı tabi..
okul ortalamasıda sanırım hemen hemen 5 üzerinden 5 miş..
Abim y.lisans için abd ye gitti..M.İ.T de yüksek lisans yaptı ,şimdi orada bir şirkete çalışyor..

bana gelince ,ben mezuniyetten sonra bir süre (3 yıl kadar) ispanyolca alanında tercümanlık-çevirmenlik yaptım..
şimdi bilgisayar işletmeni olarak çalışıyorum..cambridge de doktora için para biriktirdim..nasipse 1 yıl içinde doktoraya başlayacağım...

^^ayseee^^
12-06-09, 02:10
çok paran varsa diploma alıp duvara asmak için okursun yoksa maalesef dediğin gibi bir işin olsun egosu yüksek hocaların elinde zebil olup gidersin üniversite sıralarında

tartışmak içn söylemiyorm.tamam ben de farkındaym ülke şartlarında hepimiz bunu düşünmek zorundayız ama eğitimin ilk amacı bi an önce meslek sahibi olmaya calısmak mı yoksa kendni en ii sekilde gelistirip daha snra bildiklerini aktarmak mı (özellikle ben ve bnm gbi öğretmen adayları için) beni asıl üzen nokta bu..

mysterious girl
12-06-09, 02:12
Ben de ileride bi mesleğim olsun diye okuyorum.Mesela,ingilizce eğitimi okullarda daha yaygın olduğu için bu bölümü üstiyorum.Eğer fransızca ve almanca da onun kadar yaygın olarak okutulsaydı onlardan birini okumak isterdim.Yani hangi meslek bana para kazandıracaksa onu seçerim.

ksfno1
12-06-09, 02:15
eğitim almak özellikle türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler statüsüne bile girebilecek kapasiteye sahip olmayan ülkelerde hiç de zevkli bir iş değil. hepimiz ekmeğimizin peşindeyiz

ben 3. yılımı bitirdim üniversitede seneye mezun olacağım nasipse ama ne yapacağım mezun olunca hiç bilmiyorum. geleceğimiz meçhul

mehmet_ceylanci
12-06-09, 02:15
tartışmak içn söylemiyorm.tamam ben de farkındaym ülke şartlarında hepimiz bunu düşünmek zorundayız ama eğitimin ilk amacı bi an önce meslek sahibi olmaya calısmak mı yoksa kendni en ii sekilde gelistirip daha snra bildiklerini aktarmak mı (özellikle ben ve bnm gbi öğretmen adayları için) beni asıl üzen nokta bu..


Tabiki de kağıt üzerinde iyi bir meslek bulmak 2.-3. sırada ;)

deathfear
12-06-09, 02:18
tartışmak içn söylemiyorm.tamam ben de farkındaym ülke şartlarında hepimiz bunu düşünmek zorundayız ama eğitimin ilk amacı bi an önce meslek sahibi olmaya calısmak mı yoksa kendni en ii sekilde gelistirip daha snra bildiklerini aktarmak mı (özellikle ben ve bnm gbi öğretmen adayları için) beni asıl üzen nokta bu..

ütopya :D ..

mysterious girl
12-06-09, 02:22
katılıyorum:)

izmirden
12-06-09, 02:22
ya arkadaşlar hayat lise yıllarında elimize aldığımız üniversitelerin bölümlerinin ve puanlarının yer aldığı puan kılavuzu gibi değil..
iş hayatına atılınca işverenler diyor ki,tecrüben var mı?
inanın ben bunu çok gözlemledim ,2-3 yıllık iş tecrübesi 2-3 diplomaya bedel..
adamlar sana bir şey öğretmekle vakit kaybetmek istemiyorlar..pişmiş adam arıyorlar...

yani mümkünse okurken çalışın..part time olabilir..inanın mezun olduktan sonra en iyi!!üniversitelerden mezun olanlara bile fark atarsınız..
bir gün ünv. bittiğinde iş dünyasına atılırsanız ya da iş aramaya başlarsanız dediğimi çok iyi anlayacaksınız

izmirden
12-06-09, 02:24
kamu sektörüne gelince zaten kpss de açıköğretim mezunu olsan da önemli olan aldığın puan..
sonuçta merkezi yerleştirme:)

deathfear
12-06-09, 02:26
ya neyi konuşuyoruz ki burda eğer öğretmen olcaksan okuduğun üniversite kesinlikle farketmez.. kpss den 80 alıınca sen atanınca müdür sana gel sen de bi mülakaata alayım seni mi diyecek.. atancaksın bişiyler öğretsen de öğretmesen de öğretmen olcaksın.. ama dershanerler çalışcaksan ne biliyim rehberlik tercümanlık yapcaksan konuşamıyosan ifade edemiyosan kendini istersen odtü den mezun ol almazlar seni işe..

^^ayseee^^
12-06-09, 02:30
bsyler öğretsen de öğretmesen de öğretmen olucaksn.. gbi bi zihniyet yüzünden ,böyle öğretmenler(!) yüzünden suan o kdr insan dersanelere ,özel derslere para verio ztn.. bunu hc düsündnzmü

deathfear
12-06-09, 02:32
bsyler öğretsen de öğretmesen de öğretmen olucaksn.. gbi bi zihniyet yüzünden ,böyle öğretmenler(!) yüzünden suan o kdr insan dersanelere ,özel derslere para verio ztn.. bunu hc düsündnzmü

düşündüm tabi düşünmez olur muyum..inan bana öğretmenlik yazmamamın başlıca nedenlerinden biri de budur.. ama konumuz öğretmenlerin nitelikleri değil..öğretmen olmanın yolu.. bu yol da şudur ki herangi bi üniversitenin eğitim fakültesinden mezun olan ve kpss de başarılı olan her öğrenci olur :)

mysterious girl
12-06-09, 02:36
Ayşe arkadaşıma çok katılıyorum.Ben kendi adıma konuşayım öğretmenliği ''ben konuyu anlatırım anlamak isteyen anlar,dinlemek isteyen dinler''gibi bananeci bi tavır sergilemek için okumak istemiyorum.Kaçımız ortaokuldan ve liseden muhteşem bi eğitim aldım temelimi attım diyebiliyoruz.Öğretmen olmak istememin de bi sebebi budur: (inşallah)öğrencilerime verebildiğim kadar bilgi vermek,onların gerçek bi eğitim alması için çabalamak...Bunu bence çok az öğretmen başarabiliyor.Bu ender hocalarımıza da ayrıca saygı duyuyorum.

^^ayseee^^
12-06-09, 02:43
Ayşe arkadaşıma çok katılıyorum.Ben kendi adıma konuşayım öğretmenliği ''ben konuyu anlatırım anlamak isteyen anlar,dinlemek isteyen dinler''gibi bananeci bi tavır sergilemek için okumak istemiyorum.Kaçımız ortaokuldan ve liseden muhteşem bi eğitim aldım temelimi attım diyebiliyoruz.Öğretmen olmak istememin de bi sebebi budur: (inşallah)öğrencilerime verebildiğim kadar bilgi vermek,onların gerçek bi eğitim alması için çabalamak...Bunu bence çok az öğretmen başarabiliyor.Bu ender hocalarımıza da ayrıca saygı duyuyorum.

ne güzel bak anlamışız birbrimzi :) işte ben de diyorum ki bu yukarda anlattığın gbi bi öğretmn olablmek içn sen elinden gelenin en iyisini yap da gerisi kalsın :)