PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Öğrenim kredisi almayı düşünüyorum.Alayım mı?



dante000
16-07-07, 16:45
Herkese merhaba.


Ben bu sene 2. kez sınava girdim ve yine ancak vakıf üniversitesi kazanabiliyorum.2 yıllık bir vakıf üni. de Turizm Rehberliği okumayı düşünüyorum.Fakat vak. üni. yıllık ücretleri yaklaşık 5000ytl oluyor(500ytlx10ay taksit yapıyorlar mesela).Ben kredi alsam krediyi okul bitince ödeyebilme olanağım var mı ve faiz alıyorlar mı?

Mesela 250ytl/ay kredi verseler ben de her ay okulun taksidini 250ytl/kredi + 250ytl/kendi param olarak ödesemde 2 yıl bitince (örn. yıllık 2500ytl verseler) 2 yıl sonunda toplamda 5000ytl versem oluyor mu?

dante000
16-07-07, 17:00
faiz alıyorlar mı alıyorlarsa oranı ne kadar + nereye başvurmak gerek?

NuR_ous
16-07-07, 17:04
eğer daha sonra ödemede bir sorun yaşamam diyorsan kesinlikle almanı tavsiye ederim.ben bu sene bitirdim okulu ve öğrenim kredisi alıyorum hala eylülde bitiyor.bana çok yardımcı oldu

Hubub
16-07-07, 17:06
tabi ki de başvur bakarsın başbakanlık bursu çıkar onun geri ödemesi de yok :icon_tup:

Miss
16-07-07, 17:18
150 ytl verirler ama bence bi yerlerden bursta bulabilirsin hele istanbul ankarada filansa büyük şehr yanii alacağın bursın haddi hesabıo yok ben alıyorum kredi ama şimdi aklım olsa almazdım 400 ytl gelirim var aylık rahat ediyorum valla babam 4 kız okutoyo bana zorlanmıo yazında işte tatil köylerinde filan çalışırsın ona göre paranı biriktirirsin zor biişi değil... ama ailenin durumu öenmli baban annenin durumu belgelerde maddi açıdan kötü gösterirsen yani yanlış bi anlam vermeyeyim aile durumun okumana müsait değilsen elli yerden bursun çıkar... mesela belediyeler işte rotaryler... eğitim gönüllüri vakfı bi e tam emin değilim ama ilk beşte sanırım tercihin tutarsa millieğitimden karşılıksız burs alıyorsun işte sen bence bunalr bi araştır öyle bi karar ver... okul başladı mı ilk ayda hemen burslara saldır ...

yasotalay
16-07-07, 18:18
Bence çok ihtiyacın yoksa harç ve öğrenim kredisi alma.Ben okurken aldım her ikisini de, yaklaşık 6 aydır geri ödemesini yapıyorum,ödemek baya zor oluyo, ben o zaman 3500 ytl lik senet imzalamıştım,şimdi 4480 ytl olarak geri ödüyorum.

Mediha
16-07-07, 19:11
Eğer gerçekten ihtiyacın varsa tabiki al, en azından sana yok yerden destek sağlar. Ama ihtiyacın yoksa sakın alma!!! Ödemek o kadar zormuş ki...şimdi daha iyi anlıyorum :(

Picaro
16-07-07, 20:18
İhtiyacın olsa bile alma bence. Cunku gercekten katlı katlı ödetiyorlar öğrenim kredisini. Ve ödenmediği takdirde haciz işlemine gidiyorlarmış. Ben 1998de kredi almaya başladığımda 6 milyara senet imzalatmışlardı fakat cok daha fazlasını ödettiler. Son iki yıldır 3 ayda bir 400 YTL ödüyordum. Tüm burslara başvurun ama kredilerden uzak durun. Başbakanlık yada MEB gibi burslar bazen zamanında yatmazlar bankaya ve öğrencileri deli ederler, ama en azından geri ödemesiz. Üstelik çok daha fazlasını veriyorlar bursta.

Rose
16-07-07, 20:25
Öğrenim kredisi banka kredisi gibi değil yani miktarını sen belirleyemiyorsun ,devletin belirlediği bir miktar var ve her öğrenci o miktarı alır ,bazı arkadaşlar 15o ytl demiş ama şu an ne kadar inan bilmiyorum .Geri ödemesi mezun olduktan 2 yıl sonra başlıyor ve hatta sanırım bir iş bulamazsan iş bulana kadar devlete olan borcunu erteleyebiliyorsun .Faizine gelince 10 yıl kadar önce aldığın krediyi çerez parası gibi geri alıyorlarmış yani çok komik ,az ücretler ,ama şu an bunlar beyaz eşya fiyatlarına endeksli ve baya bir etkiliyo insanı ödemesi .Ben almamıştım öğrenim ama eşim üniversite de üç ayda bir aldıkları 75 - 80 ytl kadar krediyi mezun olduktan sonra 3 aydan 3 aya 300 ytl olarak ödedi .Sen karar ver yani ...

Rose
16-07-07, 20:32
Bu arada tabi durumunuz gerçekten elvermiyorsa karşınıza çıkan burslara muhakkak başvurun ,bunların bazıları karşılıksız ,bazılarının da kendince hükümleri var ,bunları da göz önünde bulundurun .Başbakanlık mesala karşılıksız bir burs .Milli eğitim bursuna gelince : bu bursu alabilmeniz için de ilk 5 tercihiniz içinde öğretmenlik yazıp ,kazanmış olmanız gerekiyor .Ben almıştım ,güzel bişey ,hem sağlık hizmeti de veriyor ücretsiz olarak .

Hubub
16-07-07, 22:14
arkadaşlar başbakanlık bursu da zamanında yatıyor yani kendilerine çıkan arkadaşlar endişe etmesin o eskidenmiş

geminii
16-07-07, 22:51
Ben sadece bursu işaretlemiştim,krediyi istemedim.Şimdi 1 yıldır burs alıyorum.Geri ödemesi olmaması beni çok mutlu ediyor :)

dante000
16-07-07, 23:16
burs alımında başarmak için hangi özellikler gerekiyor ?Anne baba ayrı olsa yeterli olur mu :D

geminii
16-07-07, 23:38
burs alımında başarmak için hangi özellikler gerekiyor ?Anne baba ayrı olsa yeterli olur mu :D

Onu bilmiyorum...Öss puanı etkiliyor çok.

dante000
18-07-07, 13:14
Nereden başvurabilirim?Ben Ziraat Bankası'nda Başbakanlık Bursu ile ilgili bir yazı okumuştum yoksa Ziraat Bankası'ndan mı başvuralirim:rolleyes:?

yasotalay
18-07-07, 20:37
Benim dönemimde Başbakanlık bursu formunu evimize yolluyorlardı,yani öss başarına göre burs formunu yolluyorlardı. Ama ben öss yi kazandıktan sonra formlar gönderilmemeye,okulun sekreterliklerinden başvurulmaya başlandı.Öğrenim ve harç kredisi ise(bu yıl tercihlerden sonra form gönderileceği söylendi.)tercih sırasında seçiyorduk.

yasotalay
18-07-07, 20:38
Nereden başvurabilirim?Ben Ziraat Bankası'nda Başbakanlık Bursu ile ilgili bir yazı okumuştum yoksa Ziraat Bankası'ndan mı başvuralirim:rolleyes:?
Benim dönemimde Başbakanlık bursu formunu evimize yolluyorlardı,yani öss başarına göre burs formunu yolluyorlardı. Ama ben öss yi kazandıktan sonra formlar gönderilmemeye,okulun sekreterliklerinden başvurulmaya başlandı.Öğrenim ve harç kredisi ise(bu yıl tercihlerden sonra form gönderileceği söylendi.)tercih sırasında seçiyorduk.


Arkadaşlar yanlışlıkla 2 mesaj oldu,silemedim, afedersiniz :(

inesclement
18-07-07, 22:27
ben sana al derim anlaşılan ailen zaten ayda 500 ödeyecek okuluna fazlada zorlamassın aileni ayın 7 sini bir her ay 4 gözle bekliorum okadar ii gelio ki o para mezun olduktan sonra ödemesi zor geliomuş ama yerken zor gelmio:D zaten mezun olduktan 2 yıl sonra ödeme gelio ödemesi o samana kadar da bi iş bulmuş olursun die düşünüorum inş;) yinede sen bilirsin

sinav_manyagi
18-07-07, 23:05
ben geçen sene kredi alıyordum..bu sene tekrardan sınava girdim..tercih yapıp, başka bir üniversiteye kayıt yaptıracağım.
acaba keserler mi krediyi?? ya da tekrardan başvurmam gerekir mi??
kyk'ya mail attım ama cevap yok daha.. :(

bu konuda bilgi sahibi olan değerli hocalarım ve arkadaşlarım yardımcı olursanız sevinirim.