PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tercih kapıda, hala belirsiz sorularım var.



teatone
07-07-13, 16:20
Herkese selamlar. Sınav ertesinden itibaren forumu takib ediyorum. Biraz ortalığın yatışmasını bekledim, ilk andan itibaren şurası, burası olur mu konuları sizleri yormuş olabilir diye düşündüm. Öncelikle ben bir dil öğrencisi değilim, ama sınava dil 'den girmeyi tercih ettim. Çokda rezalet bir sonucum yok ama dil öğrencisi arkadaşların yanındada forsumun olduğu söylenemez.

DİL-1 254,36815 19807 Y-DİL-1 297,91615 19564
DİL-2 271,99027 19989 Y-DİL-2 315,53827 19728
DİL-3 305,13383 20860 Y-DİL-3 348,68183 20390

Bu şekilde bir sonuca sahibim. Dil-1 ve Dil-2 grubundan göz dolduracak bölümlerin gelmeyeceği aşikar. Dil-3 öncelikli duruyor ama kafamda bazı sorular var. Şimdi İngilizceyi tam sökememişken başka bir dile yoğunlaşmak ne kadar doğru olur bilemedim? Örnek verecek olursak Kayseri Kore Dili ve Edb. gelir gibi hissediyorum. Yani yapılabilir mi, hiç bi önbilgim yok. Gelecekte ne olunur felan az çok her dilin getirisi belli olduğu için oraları düşünmüyorum. Yani böyle bir durumda sizce nasıl davranmalıyım? Akdeniz Üniv. İngiliz Dili ve Edb. burasıda Dil-1 den gelebilecek diye düşünüyorum ama ingilizceyi tam olarak bilmeden gidip birde orda rezil olurum kaygısı var. Sen buraya nasıl geldin, şu bu meseleleri. Birde o dilin edebiyatını işliycez ki durumlar çok karışık. Nasıl yaparım ederim, bilemedim. Varsa görüşleriniz almaya talibim :)

haggar
07-07-13, 16:35
Hangi bölüme giderseniz gidin, gittiğiniz yerde hazırlık sınıfları olacak. Zaten bu sınıflar sizin durumunuzdaki öğrencileri hedefliyor. Eğer bu hazırlık senesini iyi değerlendirebilirseniz bu korktuğunuz engeli büyük ölçüde aşarsınız.

Asya dillerinde gerek alfabe gerek fonetik olsun alışık olmadığınız farklar var ancak bazen tamamen boş olan bardağı doldurmak daha kolay olabilir. ingilizce bölümlerde ise altyapınızı değerlendirip eksiklerinize yoğunlaşabilirsiniz.

Her şekilde çok kararlı ve inatçı olmalısınız.

erzurumlukız
07-07-13, 16:47
n bilgili bir kızım! herşeye yorum yapıyorum :) oncelikle kaygın birazcık yersiz.. evet dile birazda olsa vakıf olmak okumayı kolaylaştıran bir şey fakat zaten çoğu bolumde hazırlık var hazırlık olmayan bolumlerde ise temel düzeyden başlıyor dersler.. ülkemizde okumak istediğin dil farklı da olsa sınava ingilizceden giriyoruz haliyle bir çoğumuzun ingilizcesi yeterli olmadan başka bir dil oğrenmeye kalkıyoruz bunda garipsenecek bir şey yok.. benim de ingilizcem yerlerde ama arapça okuyorum.. dil 3 ten rusca var. farsca arapça . urdu dili vs:)) arapça için istnbul yada ankarayı tavsiye ederim.. rusca için kayseri mantıklı geliyor.. bir araştırın hangi şehir yada hangi bolum..kore dilini kesinlikle tavsiye ederim ama ilgi ve merak konusu ispanyolca var diğer bir seçenek ama dil 2 den alıyor.. uygulamalı ispanyolca rusca çevirmenlik bolumleri ozel uninin birinde ygs 3 ile alıyor.. sonra dgs ile geçiş yaparsınız ankaraya çok kolaydır.. genel bir tavsiyede bulundum fikir olması açısından..

iözo
07-07-13, 19:57
Ygs niz nasıl? Aklınızı karıştırmak istemem çok da bir bilgiye sahip değilim tesadüfen gördüm ama ygs den alan 2 yıllık uygulamalı çeviri bölümleri var tabi sizin hedefiniz ne bilemem.Hatta bilkent sözel den alıyomuş galiba ama uygulamalı yüksek okul işte 2 senelik ,hatta sonrada 4 seneliğe geçişte yapılabiliyomuş sanırım tabi puan ortalaması önemlidir işterseniz siz daha detaylıca bir araştırın sorun :) Dediğim gibi tam bilmiyorum yanıltmak istemem.Sadece fikir olarak şöylemek istedim gerçi biliyomuydunuz bilmiyorum ama:)

sates52
07-07-13, 20:10
mütercimi seçmek mantıklı olan

teatone
07-07-13, 23:15
Tam burslu maalesef 2 yıllık uygulamalı bölümler gelmez gibi. Sıralamaları ne şekilde bilemedim tam detaylı olarak ama puanlarına bakacak olursak pekde iç açıcı durmadı gözümde. Seçim yapamamak gerçekten zor. Halâ ne yapabilirim bilmiyorum. Yorumlarınız cidden bir nebzede olsa rahatlatıyor, Teşekkürler :)