PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hazırlık Okuma??



olymposbebek28
03-08-12, 12:30
Arkadaşlar ODTÜ de ingilizce öğretmenliği için hazirlik okumak zorunlu mu yoksa sınavı var mı varsa sınav zor mu benim aklım karıştı biraz ya ?

humingbirds
03-08-12, 15:54
Hazırlık okumak istemiyor musun?

Barış Hoca
03-08-12, 16:00
21
"Bir yıl süreli zorunlu İngilizce Hazırlık Programı uygulanır, programın
sonunda İngilizce yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci
sınıfa kayıtları yapılır. İngilizce Hazırlık Sınıfı, öğretim süresi
sütununda gösterilen yıllara dahil değildir.
Üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı
dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde
başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında
yapılacak İngilizce yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan
birinci sınıfa alınırlar (Ayrıntılı bilgi için üniversiteye başvurunuz.)."

olymposbebek28
03-08-12, 19:15
Hazırlık okumak istemiyor musun?

hayir istemiyorum hazırlık okumak.

olymposbebek28
03-08-12, 19:17
21
"Bir yıl süreli zorunlu İngilizce Hazırlık Programı uygulanır, programın
sonunda İngilizce yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci
sınıfa kayıtları yapılır. İngilizce Hazırlık Sınıfı, öğretim süresi
sütununda gösterilen yıllara dahil değildir.
Üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı
dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde
başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında
yapılacak İngilizce yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan
birinci sınıfa alınırlar (Ayrıntılı bilgi için üniversiteye başvurunuz.)."

Normalde 4 yıl okunur ya üniversite, bu ODTÜ de 5 yıl mı okuyacam yani illaki hazırlık da mı okuyacağım?

shendelzare
03-08-12, 19:20
Normalde 4 yıl okunur ya üniversite, bu ODTÜ de 5 yıl mı okuyacam yani illaki hazırlık da mı okuyacağım?
b) Üniversitece öğretim yılı başında yapılacak İngilizce yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan birinci sınıfa alınırlar.

Bu cümle sizce de yeterince açık değil mi?

olymposbebek28
03-08-12, 19:32
b) Üniversitece öğretim yılı başında yapılacak İngilizce yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan birinci sınıfa alınırlar.

Bu cümle sizce de yeterince açık değil mi?

Peki zor mu bu hazırlık sınavı? Hazırlık okuyan cok öğrenci var mı ODTÜ de.

shendelzare
03-08-12, 19:35
Peki zor mu bu hazırlık sınavı? Hazırlık okuyan cok öğrenci var mı ODTÜ de.
Hiçbir bilgim yok ama ODTÜ İngilizce Öğretmenliği'ni kazanmanıza yetecek kadar İngilizce bilginiz varsa hazırlığı geçersiniz bence. Yine de bilemiyorum tabi.

benyv--
03-08-12, 19:39
Peki zor mu bu hazırlık sınavı? Hazırlık okuyan cok öğrenci var mı ODTÜ de.

hazırlık sınavı çoğu bölümde yapılır,dilden girenlerin büyük çoğunluğu bu sınavı rahat geçer, konuşma,kompozisyon yazma,dinleme(paragraf,diyalog dinleyip soruları yanıtlama), grammar olarak karşımıza gelecek, sadece sınava kağıt üstünde çalıştıysanız zorlayabilir tabi.

eskartisi
03-08-12, 19:46
hazırlık sınavı çoğu bölümde yapılır,dilden girenlerin büyük çoğunluğu bu sınavı rahat geçer, konuşma,kompozisyon yazma,dinleme(paragraf,diyalog dinleyip soruları yanıtlama), grammar olarak karşımıza gelecek, sadece sınava kağıt üstünde çalıştıysanız zorlayabilir tabi.
Dostum ben de hazırlık atlama sınavına gireceğim ve gözüm korkmaya başladı şimdiden.Listening ve speakingden nasıl sorular geliyor bir bilgin var mı?

benyv--
03-08-12, 20:06
Dostum ben de hazırlık atlama sınavına gireceğim ve gözüm korkmaya başladı şimdiden.Listening ve speakingden nasıl sorular geliyor bir bilgin var mı?

evet var,listening için bazı yerlerde toefl sınavlarından yapıyorlar,belli puanı geçmen lazım.genelde önce kısa diyaloglar verilir ardından kısa bir soru sorulur,ondan sonra uzun diyaloglara geçilir ve sonra uzun paragraflar dinlersin ve ona göre 5 soru yanıtlarsın, bunların zorluğu, soru tekrarı gibi bir şey yok ve zamanın az olması,ama çok korkacak bir şey yok eğer listening'de sorun yoksa.writing de ise genelde onlar bir konu veriyor ve belli bir sürede 250-300 kelime civarı kompozisyon yazıyorsun.bu bölüm bana daha kolay gibi geliyor.speaking de araştırdığım birkaç üniversitede önce genel sorular soruyorlarmış,sonra bir resim hakkında düşündüklerini soruyorlarmış,en son da eleştirel düşünme ve konuşma tarzı bir şeyler yaptırıyorlarmış. dil öğrencisi olmayanları gerçekten zorlayacak ntelikte.

eskartisi
03-08-12, 20:40
evet var,listening için bazı yerlerde toefl sınavlarından yapıyorlar,belli puanı geçmen lazım.genelde önce kısa diyaloglar verilir ardından kısa bir soru sorulur,ondan sonra uzun diyaloglara geçilir ve sonra uzun paragraflar dinlersin ve ona göre 5 soru yanıtlarsın, bunların zorluğu, soru tekrarı gibi bir şey yok ve zamanın az olması,ama çok korkacak bir şey yok eğer listening'de sorun yoksa.writing de ise genelde onlar bir konu veriyor ve belli bir sürede 250-300 kelime civarı kompozisyon yazıyorsun.bu bölüm bana daha kolay gibi geliyor.speaking de araştırdığım birkaç üniversitede önce genel sorular soruyorlarmış,sonra bir resim hakkında düşündüklerini soruyorlarmış,en son da eleştirel düşünme ve konuşma tarzı bir şeyler yaptırıyorlarmış. dil öğrencisi olmayanları gerçekten zorlayacak ntelikte.
Bittim ben,kısacası.Bana aynı tarz soruları Türkçe sorsalar yorum yapamam.İngilizce nasıl yapayım?Listeningte tabiki anlıyoruz genelini ama o aksanlı konuşmadan nasıl çıkarayım ben kilit noktaları.Test+Essay olsaydı iyidi.

cuentista
03-08-12, 20:47
Bittim ben,kısacası.Bana aynı tarz soruları Türkçe sorsalar yorum yapamam.İngilizce nasıl yapayım?Listeningte tabiki anlıyoruz genelini ama o aksanlı konuşmadan nasıl çıkarayım ben kilit noktaları.Test+Essay olsaydı iyidi.

Aynı sorun bende de var. Daha Türkçe iki kelime yazamıyorum sınavı nasıl geçeyim? diye dertleniyorum kaç gündür. Aynısı konuşma için de geçerli. Zaten sevmiyorum konuşmayı Türkçe olsun İngilizce olsun. Niye dil seçmişim ki ben onu da merak ediyorum zaten.

Neyse, en kötü yarım dönem okuruz. İki kelime konuşmayı öğrenirim en azından :smiley8:

lecagot
03-08-12, 21:47
Diyorsanız ki, abi ben alışmadan yapamam git oku hazırlığını. Fakat diğer yanda da hazırlığı atlayıp derslere asılmak var. Ben ikincisini sadece özgüveni tam ve sosyalleşebilen insanlara öneriyorum. Bilkent'lere gidenlerin zaten hazırlık şart. Yani bildiğim kadarıyla İngilizce ve ayrıca Fransızca hazırlık var. Fakat tam emin değilim.

cuentista
03-08-12, 21:51
Diyorsanız ki, abi ben alışmadan yapamam git oku hazırlığını. Fakat diğer yanda da hazırlığı atlayıp derslere asılmak var. Ben ikincisini sadece özgüveni tam ve sosyalleşebilen insanlara öneriyorum. Bilkent'lere gidenlerin zaten hazırlık şart. Yani bildiğim kadarıyla İngilizce ve ayrıca Fransızca hazırlık var. Fakat tam emin değilim.

Bir sene İngilizce bir sene Fransızca hazırlık var tercümanlıkta.

lecagot
03-08-12, 21:54
Bir sene İngilizce bir sene Fransızca hazırlık var tercümanlıkta.

Evet, öyle biliyordum ben de, fransızcan var mı bilmiyorum ama, olmadığı sürece zaten hazırlık zorunlu sizde, o yüzden bence tadını çıkarın :)

cuentista
03-08-12, 21:59
Evet, öyle biliyordum ben de, fransızcan var mı bilmiyorum ama, olmadığı sürece zaten hazırlık zorunlu sizde, o yüzden bence tadını çıkarın :)
Umarım sadece Fransızcayla kalırım, onu da bir sene de atlatırım :D Neyse bir yerleştirme sonuçları açıklasın da öyle dertleneyim :D :D

lecagot
03-08-12, 22:05
Umarım sadece Fransızcayla kalırım, onu da bir sene de atlatırım :D Neyse bir yerleştirme sonuçları açıklasın da öyle dertleneyim :D :D

Hahaha ben istediğin yere yerleşeceğine eminim :D İngilizce'yi de geçersin, yani ben LYS5'te 3 yanlışım vardı ve COPE'u çıtır çıtır yedim. Bildiğim kadarıyla senin ingilizcen benden daha iyiydi, senin benden çok daha rahat geçeceğine şüphem yok. :) Ama sen sen ol, sakın yarım dönemde falan geçme, kendine yazık edersin, çok zorlanıyormuş öyle geçenler :/

cuentista
03-08-12, 22:13
Hahaha ben istediğin yere yerleşeceğine eminim :D İngilizce'yi de geçersin, yani ben LYS5'te 3 yanlışım vardı ve COPE'u çıtır çıtır yedim. Bildiğim kadarıyla senin ingilizcen benden daha iyiydi, senin benden çok daha rahat geçeceğine şüphem yok. :) Ama sen sen ol, sakın yarım dönemde falan geçme, kendine yazık edersin, çok zorlanıyormuş öyle geçenler :/

Ben de duydum zor olduğunu. İrregular irregular takılıyormuş millet :smiley8: Düşünmedim değil, ama bakacağım artık ya. Umutlarım sınavı geçmekten yana. Zaten Fransızca da var, ne o öyle tıp okur gibi okul okuyacağız yoksa :smiley8:

lecagot
03-08-12, 22:27
Ben de duydum zor olduğunu. İrregular irregular takılıyormuş millet :smiley8: Düşünmedim değil, ama bakacağım artık ya. Umutlarım sınavı geçmekten yana. Zaten Fransızca da var, ne o öyle tıp okur gibi okul okuyacağız yoksa :smiley8:

Düşüncesi bile üzücü :D Ama bence sen halledersin, şüphe edersen de sonuç açıklanır açıklanmaz D&R'dan 22 liraya COPE'u alırsın çalışırsın atlayacağına eminim :)

- - - Updated - - -


Ben de duydum zor olduğunu. İrregular irregular takılıyormuş millet :smiley8: Düşünmedim değil, ama bakacağım artık ya. Umutlarım sınavı geçmekten yana. Zaten Fransızca da var, ne o öyle tıp okur gibi okul okuyacağız yoksa :smiley8:

Düşüncesi bile üzücü :D Ama bence sen halledersin, şüphe edersen de sonuç açıklanır açıklanmaz D&R'dan 22 liraya COPE'u alırsın çalışırsın atlayacağına eminim :)

ELZEM44
03-08-12, 22:37
hazırlık okuma mı ?? hazırlıkta yaşlanma - hazırlıkta çürüme- hazırlıkta intihar etme kararı alma..:D inanın bir sene hazırlık okumuş ve bi türlü geçememiş sınıfta kalmış ve bir sene daha bu eziyeti çekmeyi göze alamayıp tekrar sınava girmiş biri olarak söylüyorum ben daha sınav sonuçları açıklanmadan bu hazırlık atlama sınavına çalışmaya başladım ve inanın bana sakın "hazırlık okuma" kavramını küçümsemeyin ve başlayın çalışmaya!! benden sölemesi :D bu knuda her türlü tavsiyeyi verebilirim arkadaşlar :)

- - - Updated - - -

hazırlık okuma mı ?? hazırlıkta yaşlanma - hazırlıkta çürüme- hazırlıkta intihar etme kararı alma..:D inanın bir sene hazırlık okumuş ve bi türlü geçememiş sınıfta kalmış ve bir sene daha bu eziyeti çekmeyi göze alamayıp tekrar sınava girmiş biri olarak söylüyorum ben daha sınav sonuçları açıklanmadan bu hazırlık atlama sınavına çalışmaya başladım ve inanın bana sakın "hazırlık okuma" kavramını küçümsemeyin ve başlayın çalışmaya!! benden sölemesi :D bu knuda her türlü tavsiyeyi verebilirim arkadaşlar :)

benyv--
04-08-12, 07:48
lys de iyi netler yapanlar telaşlanmasın,konuşmanız zayıf olsa test'ten,writing den kapatırsınız, dilcilerin büyük çoğunluğu kalmaz zaten hazırlığa.bizden geçen sene 9 eylüle 2 kişi gitmişti,ingilizceyi kolay geçmişler,almancayı lisede önemsemedikleri için geçememişler,ingilizce'den korkmayın. ben kendi adıma listening,speaking açısından çok güvenmiyorum ama sınavı rahatlıkla verebileceğime inanıyorum.

margie
20-08-12, 10:51
Merhaba. Benim sorum/sorunum hazırlık sınıfıyla ilgili olsa da biraz daha farklı. Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatına girdim bu yıl ve hazırlık okuyacağım. Merak ettiğim, hazırlık sınıfında kaldığım takdirde tekrar devam edip edemeyeceğim? Yani üst üste iki kere hazırlıkta kalınca okuldan atılma gibi bir durum söz konusu mudur? Daha okul başlamadan bu tarz hesaplara girmek çok yanlış, biliyorum. Kaldı ki dil öğrenmeyi seviyorum ve birkaç dili kendi çabalarımla ve kısa süreli derslerle çok iyi öğrendim daha önce. Ama yine de bu hazırlık sınıfında kalma konusu kafamı çok meşgul ediyor. Konuyla ilgili bilgisi, fikri olan arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa çok sevinirim.